söndag 13 mars 2011

Nu är den på väg......

...VÅREN alltså. Idag tog vi en liten tur runt sjön Åsnen för att kolla in lite loppisar. En hittade vi och där gjorde gubben min ett riktigt fynd. Jag var lite kräsen i dag, men jag hade kameran med mig och fick några bilder istället. Ja det är TRANOR på bilden även om de är små och knappt syns i bild.  Det gjorde min dag. Någon naturfotograf blir jag nog aldrig, men det är roligt i alla fall för nu vet jag att det inte dröjer länge förrän våren är här på riktigt, och riktigt arg blev jag på kameran då jag skulle fota en skäggdopping i Åsnen. Den trixade och jag missade bilden:-(
Nu tänker jag till våren ta en tur med båten som tar fotointresserade fågelskådare på arla morgontur i Åsnen. Då kanske  jag får en chans. Skam den som ger sig. Ha en fin fotovecka.

Tranor


Älvadans

3 kommentarer:

Monica sa...

Härligt;-)

Annie sa...

omigosh. that photo of the birds is just outstanding. i can't believe the luck of you getting that double image of the birds so beautifully synchronized in their flight.

E-B sa...

Jag kan riktigt känna den där mustiga vårlukten när jag ser ditt foto med tranorna! Ordet "älvadans" har jag inte hört förr, men jag förstår vad du menar.
Kram!