tisdag 15 mars 2011

Tisdagstema - Viktigt

För mig är det många saker som är viktiga. Jag har dock valt att visa den här bilden på den mycket vackra stenmuren som finns någonstans utanför Urshult. Jag vill med bilden visa att för mig betyder kärleken till naturen allt. Som maskrosbarn ser jag det som att hade jag inte haft naturen så hade jag nog inte funnits här idag. Jag om någon vet hur starka dess helande krafter är.
Många och långa är stenmurarna i Småland som är mitt favoritlandskap då landskapet har så skiftande natur. Allt från steniga mörka skogar till mjuka vackra bokskogar och glittrande sjöar med den röda stugan i skogsbrynet.
Var rädd om den - vår natur

7 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Ja kärleken till naturen är väldigt viktig och den har jag också!

En vacker bild på fina stenar...har svårt att se en mur men det kan vara vinkeln! :O))

Ha en skön fortsättning på tisdagen!

Erik "Semlan" sa...

Fint. :-)
Vi ska vara rädda och värna om allt levande.

tufftjejluktardiesel sa...

Det är så sant att naturen är viktig Vilket fint kort du satt ut

Artlover sa...

Många subjektiva inslag/Tolkningar 0ch väldigt personligt till omgångens tema, som din här. Har du hört talas om "Windows and Mirror" i fotosammanhang? Jag ska inte dra upp det här. Men du kan googla om det eller fråga mig på fb.
Nu har jag beställt ett Gråfilter ND-filter x8:-)

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

En riktigt vacker bild. Med antydning till vår.
Ha de bra.

Hasse A

ormbunke sa...

Dessa mossbelagda stenar är så otroligt vackra. Snyggt fotat. Ha de gott. Kram. Anita

Anelias hantverk sa...

Vilken underbart vacker bild!
Ha det bra!