tisdag 17 maj 2011

I Värpeshult ...

Tisdags tema är vit, och mina två första bilder är vita ja rent av snövita geten alltså, De andra ingår som bonus på den lilla berättelsen. Den vita geten som även ingår i tidigare inlägg är min senaste förälskelse. Den var så vacker och kärvänlig så jag fullständigt smälte.
Här har vi mig igen. Riktigt vit och fin är jag, och pussas och kela vill jag med och så är jag nyfiken på vem den där fotografen är. Nåja hon duger och jag tycker nog hon verkar snäll så ok jag poserar en stund. 


Nu kan du få en puss om du vill. Känn så mjuk och go mulen min är.  

 De här små är mina kompisar rätt över vägen. De är snälla och roliga att ha som grannar. De hoppar och skuttar omkring mest hela dagen, men jag tar det lite lugnare.


Nu skall jag göra mig till för den där fotografen. Jag har väl fina horn så säg? Jag tror jag skall ställa upp i skönhetstävling. Vad tror du?
Har jag någon chans att vinna pris? Aj då du vill veta varför mina horn ser ut så här? Ja  en olycka en gång tror jag visst att det var. Men de är stiliga ändå, och det är inte så viktigt för mig att vinna så jag tror jag struntar i skönhetstävlingar. En bild av mig att visa upp på bloggen är ok.



9 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

Men åhhhh så söt...
har aldrig fotat varken getter eller får...
Kanske e min utmaning denna vecka??
*S*

Pennelina sa...

Härliga bilder!

Kramar <3<3<3<3

Bitten sa...

Sötnosar!

Bildgatan sa...

Den första bilden är ju så läcker och cool.

Vilka sötnosar de andra också är och mamman tror jag vinner vilken skönhetstävling som helst. Hon har ju DET, som inte de andra har. Vi ska förhoppningsvis inte se ut som att vi är stöpta i samma form? Gud, vad tråkigt det skulle vara.

kjerstisandnes sa...

En flott hvit geit:0)

Cecilia Artista sa...

Vilken underbart söt vit get! Jag förstår att du fått en riktig kelgris att gosa med!

Så trevligt med så fina grannar!

Pialotta sa...

Helt fantastiska bilder på dina grannar :) Tänk så många möjligheter du har att få till riktigt fina bilder mest var dag:)

Klimakteriehäxan sa...

Kul med vita getter!!! Blir lite många vita blommor ... fast jag gillar ju såna också, förstås.

Pysselfarmor sa...

Åhhhh den vill jag också bli kompis med! Är uppvuxen med getter de är så kärvänliga och sällskapliga...
Bedårande bilder - speciellt pussbilden ;-)