onsdag 22 juni 2011

Foto dagboken

 Ensam är stark och bra karl reder sig själv är något som jag hört..
 ..men det kan jag inte hålla med om för tillsammans är vi starkare..
.. mycket starkare. Så ta varandra i hand och känn efter.... 
 I alla fall tror jag att livet blir lite roligare och mysigare om man är två...
varför inte samlas flera...
Hurra vad vi är bra
 ..men ibland måste man vara ensam för jag tror att var sak har sin tid - ensamhet sin och styrka sin -tid. Till sist bra kvinna reder sig själv..
 .. då får man bygga sig ett eget litet bo och smycka det med blommor och blad..
..och tända ett ljus eller två och njuta ändå för lite tror jag nog att det är sant det där med att ensam är stark och bra kvinna reder sig själv.
Idag funderade jag över ensam är stark och bra karl reder sig själv. Bilderna till hoppas jag kan säga dig något. Jag tog bilder som vanligt spontant och visste inte hur jag skulle presentera dem heller utan det kom under tiden. Så fungerar det för mig. Jag får aldrig den där målande känslan utan oftast kommer bilden tillsammans med ord.











2 kommentarer:

Hero sa...

Fina bilder och tankar! Tycker nog att båda ordspråken stämmer på mig. Livet har tagit mig dit. Men jag gillar verkligen att "tillsammans är vi starkare". jag är en lagspelare och drömmer att få vara en del av ett "vi två". Och ibland slår drömmar in, och vem vet vad som händer imorgon?
Trevlig midsommar/kram

Birgitta - foto CHIP sa...

Inger, ett underbart vackert inlägg. Bilder och text - ja precis i denna anda har jag tänkt mig FOTO dagbok. Var och ens funderingar omkring sina bilder.
Angående budskapet ensam och tillsammans - vi behöver nog en inre styrka också för att kunna växa och utveckla tillsammansvärlden tror jag.
Det handlar också om att vara generös och låta sin nästa växa - att ha en sann vilja att vilja varandra väl. Håller med att det är viktigt att tänka omkring detta.
Önskar dig och de dina en fin midsommar!
kram

Copyrightskyddade bilder