torsdag 30 juni 2011

Fotokalender 2011 Juni

 Juni månad här i Småland har varit ljuvligt fin. Visst det har kommit lite regn, men inte mer än som behövs för naturen. Jag misstänker, att det är ganska torrt ute.
 Den här anden med sin ellingar såg jag i Osby. Jag var här för att köpa min länge efterlängtade bok. Torp och backstugor i Visseltofta socken. Den här dagen var spännande för ända till kvällen så var jag inte säker på att jag skulle få bli vid den, men så blev det, och glad blev jag. För att fördriva tiden fotograferade jag lite och den här stolta andmamman kunde jag inte motstå för jag kan riktigt se på flera av bilderna att hon är stolt över sina tio ungar.
Nationaldagen 6 juni var vi på veteranbilsrally. Den här dagen var het och kvalmig, men trevligt var det med alla gamla fordon, och dessutom en liten vinst. 
 Bilden visar Osby där resebyrån Swansons finns och här finns en liten by från vildaste västern. Inte visste jag att detta fanns på så nära håll. Nåväl det var lugnt och ingen bössa behövde jag ta fram.
Klicka på loggan och titta hur andra bloggare har haft det i juni.

16 kommentarer:

Hakrilas sa...

Så kjempefine junibilder!:) Jeg ønsker deg en kjempefin torsdags ettermiddag!.)

Mio sa...

Nydelige bilder!
Andungene var så skjønne!
Ønsker deg en fin torsdag. :O)

Pialotta sa...

Så stor header, men bredden är ju bara 1000 .. det har jag den på. Sätter jag in min header som är 1000 bred så så kommer den som en bakgrund på hela sidan sida vid sida?
Min bakgrund hittade jag i bakgrunder på design där inne i mallen :) Alltså på fotobloggen.. min musikblogg hade jag sån tur att jag la bara upp en bild som var 800 bred .. den blev riktigt bra, men header skulle jag villa ha där oxså så klart:)

Anne-Berit sa...

Nydelige bilder.Tydelig at du har hatt en fin juni-måned.Nyt sommeren videre:)

Jorunns hage og hobby sa...

Så fine bilder du har valgt til å representere Juni i kalenderen!
For en herlig blogg du har!
Mvh Jorunn
http://wwwmittindreogytreunivers.blogspot.com/

Anki sa...

Vilken fin andfamilj.

REJEN sa...

Dejlige billeder af andemor med sine unger...;-D

Ninni sa...

Härliga bilder och ett fin idé att sammanfatta en månad sådär.
Du är så välkommen tillbaka :)
Må så gott!
Ninni

Gärdsmygen sa...

så söta små änder!

-ma- sa...

Skjønn andefamilie! Ha en fortsatt fin sommer :)

Inge sa...

Hvor er det smukke billeder du viser.
Hav en dejlig sommer.

Leonora sa...

Så flotte junibilder! Andungene er så kjempesøte :-)

Jorunns hage og hobby sa...

Hei!
Ser at min kommentar ikke har kommet med!
Prøver igjen!
Så fine bilder du velger for Juni!
Du har så fine bilder i din blogg! Jeg er så svak for røde stuer!
Ha en fin helg!
mvh Jorunn
http://wwwmittindreogytreunivers.blogspot.com/

anemonen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Malys krok sa...

trodde jeg hadde skrevet her, men det er ikke tilfelle! Så søte andefugler! De blir jo fine å ha på kalenderen!Stilige veteranbiler også!
-Margit-

Fotokalender sa...

Jättefina bilder, en somrig, skön och inspirerande fotokalender :)

Copyrightskyddade bilder