lördag 4 juni 2011

Lo i vilt tillstånd

 Så här ser jag ut framifrån när jag tittar fram bland buskarna där jag gömde mig för hon den där fotografen.
Äsch jag struntar i henne och nu tror jag att jag drar till skog.

I veckan har jag gjort ett par besök hos sonen. Vid dessa besök brukar jag köra den så kallade gamla häradsvägen mellan Vislanda och Agunnaryd. Det är en på många sätt förtjusande väg, men på sina sträckor mycket ödslig. Jag älskar att köra den vägen för dess skiftande natur.
Första trippen till Agunnaryd blev en upplevelse som jag  blev mycket glad att få  vara med om. När jag kommit till Gäddeboda som ligger ett stenkast från Trekanten såg jag döm om min förvåning ett lodjur. Den hade sändare på sig så den måste vara känd. Den verkade inte speciellt rädd heller. Naturligtvis hade jag endast den lilla pocketkameran med mig och i upphetsningen fick jag inte upp den tillräckligt snabbt varför bilden inte är nämvärt sevärd, men jag visar dem ändå för det är inte var dag man får se ett lodjur i det fria. I hägn har jag sett dem men inte i naturen så här. Andra gången jag såg den var dagen efter på nästan samma plats. Nu räknar jag inte att få se ett lo mer då jag två dagar efter varandra har sett en. Jag sporde i byn senare, att det är en hanne och att det visst har funnits flera men de har försvunnit. Hm jag kan just undra hur? Ja jag skall intet säga men jag kan ana.









8 kommentarer:

Anelias hantverk sa...

Oj så häftigt och spännande!

Reidun sa...

Så underbart!

Betty Manousos@ Cut and Dry sa...

beautiful shots!

have a great Sunday!

betty

Pennelina sa...

Vad häftigt! Men flugan är inte illa den heller ;-)

Kramar <3<3<3

Rajesh sa...

Wonderful shots.

Hero sa...

Så häftigt att få se ett lodjur i frihet. spännande!
Fin din nya header är! Kram

Gattina sa...

What is this ? a carton statue ?

E-B sa...

Mäktigt! Få förunnat, måste varit en mäktig upplevelse.