måndag 20 juni 2011

Lycky me - That´s my world


Tänk att få vakna var morgon och kunna sätta ner fötterna på golvet,
att kunna öppna ögonen och se,
att ta en promenad och lyssna till
fåglarnas sång
och se mor anka på väg till sjön med sina små..

att riktig kunna se hur stolt hon..
att se hur en försöker sig på att flyga..
att kunna känna dofterna från de vilda blommorna,
att se hur åkervädden och kråkvickern klär in ängen i  lila lagom till midsommar..

det är lycka 

Att få den där sällsynta boken som jag letat så länge efter det är också lycka. Lycka kan  vara så mycket. För  mig är det oftast det där lilla och obetydliga som gör mig lycklig.


Vad gör dig lycklig?











22 kommentarer:

Monica sa...

Ja visst kan livet vara härligt.
Ha en bra vecka;-)

Birgitta - foto CHIP sa...

Åh vilket fint inlägg Inger!!!!

Det är ju perfekt för nya
http://fotochip.blogspot.com/p/foto-dagbok.html

Bara att ge det etiketten "FOTO dagbok"

Välkommen!

REJEN sa...

dejlige billeder, du er heldig at have det så tæt på...Og ja det er de små ting som også gør mig lykkelig..;-D

Benita sa...

Härliga bilder, hoppas vi får fint väder till midsommar. :)

forgetmenot sa...

Those little ducklings are TOO cute--adorable. You are so right, the little things are the things that make us happy. Have a good week. Mickie :)

ladyfi sa...

Håller med! Lycka finns ofta i livets små detaljerna.

Carver sa...

Your world is gorgeous. Wonderful shots and I love seeing the baby ducklings.

Livsnjutaren sa...

Ett så härligt talande inlägg. Visst är det lycka. Lycka betyder inte rikedom i pengar utan i rikedom att kunna uppleva livet;)
I Visseltofta har vi varit många år då vi hade Grand Danois hundar. På den då årliga hundutställningen där.

Martha Z sa...

Cute shots of those little ducklings.

Bildgatan sa...

Dina bilder gör mig glad och din text tycker jag mycket om. Det är inte alla förunnat att vakna upp och kunna göra allt det där som jag kan varje morgon, utan att fundera över att jag gör det. Jag tar det förgivet, även om jag inte borde.

Dina fågelbilder är så fina och där den lilla tar de fösta "stegen" mot ett eget liv. Jag har okcså några gamla böcker som är värdefulla för mig, av olika anledningar. Har en om gårdar i Sverige som jag har tänkt att binda om.

Nu hoppas jag bara på ett väder som gör att det kanske går att få fota lite fåglar under helgen, eller något annat kul.

Rajesh sa...

Wonderful shots. The flowers are lovely.

Birgitta - foto CHIP sa...

Kul Inger att du är med i FOTO dagbok!
Om du lägger in etikettlänken:
http://karingafallan.blogspot.com/search/label/FOTO%20dagbok

så kan vi se alla dina inlägg med den etiketten och då räcker det att lägga in en länk i månaden.
Det ska bli spännande att utveckla FOTO dagbok :)
kram

Al sa...

Great shots - I love those tiny ducklings. It's funny, I posted newborn birds and flowers this week too!

snowwhite sa...

What lovely family they are! Chicks are super cute and I smile a lot. Your photos made my day! So delightful!! Thank you for posting such great photos. Have a wonderful weekend.

lazyclick sa...

Wonderful shots.

Stewart M sa...

Hi there - splendid set of pictures - I like ducks, they cant fail to put a smile on your face!

Cheers - Stewart M - Australia

Nancy @ A Rural Journal sa...

Beautiful photos, Inger. Love the ducklings. :)

Birgitta - foto CHIP sa...

Ok det är inte så svårt alls.
Detta inlägg har du ju givit etiketten "My World" och vill man se alla dina inlägg under denna etikett så klickar man på den etiketten:
http://karingafallan.blogspot.com/search/label/My%20world
Om du lägger in en etikett till för "FOTO dagbok" så ser man alla inlägg du gör under den etiketten. Etikettlänken blir då:
http://karingafallan.blogspot.com/search/label/FOTO%20dagbok
Smidigt eller hur?

capturedalive sa...

Its a lovely thing to start u day looking at these

LissenTo sa...

Ja det gäller att försöka se det fina i vår omgivning. Tror du är så bra på det Inger.

Vi gick inte så jättelångt och i alldeles lagom takt. Det är bara det att bära ryggsäck som är ovant och lite tungt.

Ha en härlig midsommar, även om det blir regnskurar. Man får väl äta gott i stället :-)

Kram Lissen

Leckeres für Mensch und Katze sa...

Very nice shots. :) LG Tina

LissenTo sa...

Vad mysigt det låter med promenaden och se allt det fina.

Av regn blir man bara blöt och gör inget på hemvägen om frisyren försvinner :-)

Åh den filmen vill jag se någon gång. Har inte så många tv kanaler.
Måste köpa mej en DVD, så jag kan hyra film.

Kram Lissen

Copyrightskyddade bilder