lördag 11 juni 2011

Min vecka

 Veckan började med ett bilrally. Kronobergs Motorhistoriker anordnade bilrally, och detta deltog vi i. Tur med vädret hade vi också och trevligt sällskap. 

Här pausar vi med fika utefter rutten.

 Jag har flera smultronland, och dessa är jag rädd om. De ligger i olika väderstreck, varför de mognar vid olika tider.  Jag är ingen större grönsaksodlare utan det är rabarber, gräslök och smultron. Det får räcka.



 Idag kunde jag plocka av de först mogna smultronen. De varierar i färg och storlek och det är olika sorter, men vad gör det?
Läckra och väldoftande ligger de och väntar på  att inmundigas.


Idag blev det en långtur på cykel, och varför inte ta tillfället i akt och plocka lite vilda blommor? Sagt och gjort och så här blev buketten som nu pryder mitt vardagsrumsbord.






Gräslöken som jag ansade idag har fina blommor och de ser ut så här i närbild. Ja veckan har varit ganska lugn och stillsam. Däremot blir nästa vecka desto aktivare. Bland annat skall jag lyssna på föredrag om Stenminnen av Åsa Nyhlén i Råshult. Det skall bli intressant. Samma dag reser jag till Varberg och hämtar hem sonen. Den dagen blir tuff, men jag ser fram emot kvällens föredrag.
Fler bilder på Min vecka kan du se hos WTFDC.







4 kommentarer:

Anelias hantverk sa...

Så fin vecka! Ååh så gott med Smultron! Ljuvliga blommor!
Må gott!

Yvonnes bärbara blogg sa...

Vilken mysig vecka du ser ut att ha haft! Härligt med egna smultron, sen mina föräldrar flyttade till lägenhet i stan är jag allt lite svältfödd på såna. ;0)

Veronica sa...

Fina bilder som vanligt hos dig!! Och vad gott med smultron, love it!!!

Jenn Jilks sa...

Beautiful shots! Well done.
Thank you for visiting my cottage country !