torsdag 2 juni 2011

Tema fredag - Så här laddar jag batterierna

Idag vill Sinneskatten att vi visar hur vi laddar våra batterier.
Så här gör jag.

 För mig är en bok facklitteratur såväl som skönlitteratur och kiosklitteratur avkopplande. En bok  har jag alltid vid min sida.
 Släktforskning får mig att koppla av och fokusera på ett för mig återhämtande sätt. Dessutom lär jag mig mycket om mig själv när jag lär mig om mina anmödrar. Tacksam blir jag när jag läser om hur de hade det.
 Korsord löser jag lite mest varje dag. Det är gympa för hjärnan så den likväl som kroppen får sin lilla dagliga dos.
 Pyssla med något är också en avkopplande och återhämtande syssla. Ja allt som är kreativt och skapande är för mig något som verkligen laddar mina batterier.
Sist men inte minst är det att vistas i skog och mark. Det är också något som laddar mina batterier. Som du förstår är det inte endast en sak som laddar mina batterier utan flera olika saker beroende på vad som jag just för tillfället behöver. Ibland är det att jobba med händerna ibland att sätta hjärnan i arbeter med korsord eller läsa någon fackbok. Ibland är det att forska i mina rötter och ibland ja ibland är det att bara VARA.  Sitta alldeles stilla på en sten i skogen och just bara vara jag.


HÄR kan du se hur andra laddar sina batterier.


Inger


15 kommentarer:

LissenTo sa...

Roligt att se vad du är intresserad av. Släktforskning låter spännande och du har rätt i att man blir tacksam att man lever idag.
Allt det andra har jag lika intressen.

Korsord borde jag lösa mer.

Ha det så gott och trevlig helg.
// Lissen

mamarazzin sa...

Böcker är avkoppling för mig också!! och även korsord periodvis!!

Anni sa...

Så skönt att se att vi är flera som måste lägga in många batterikällor...

Skaparglädje sa...

Känner igen mig i en del av dina sätt att ladda om.

Pumita sa...

Kul att vi delar andra intressem också (inte bara bloggande, menar jag)! Läser mycket i perioder och just nu kan jag inte leva utan böcker. Korsord blir det inte så ofta men sudoku löser jag dagligen. Önskar dig en skon helg!

Kerstins foto sa...

Släktforskning skulle nog vara intressant, får se om jag får tid att börja nån gång. :)
Härliga bilder som beskriver dig bra, en bok och ett korsord är aldrig fel. Jag har också alltid en bok bredvid mig. :)

sinneskatten sa...

Visst finns det mycket som gör att batterierna laddas. Släktforskning är något som jag vill börja med, men inser att det kan ta en massa tid, så det får ligga till sig ett tag.

Pysselfarmor sa...

Alla dina sätt passar även mig! ja det där med släktforskning är redan klart för det har en av mina bröder åstadkommit ;-)
Jag läser hans "utredningar" med stor behållning.

Skog och mark - självklart naturen är ett måste för själen.

Ha en skön helg.

Annelie sa...

Du har också många sätt att ladda batterierna på, alltid bra när det finns så många alternativ.
Ha en bra fredag!

Monica o Jacob sa...

Härliga avkopplingar allihop;-))
GRATTIS till finalplatsen;-))))

Jah Hollis sa...

Det är nog batteriladdningsmetoder som du delar med många. Korsordslösning tror jag också är bra för att hålla tankeförmågan i gång. Min 91-åriga mamma löser korsord varje vecka.

Jah Hollis sa...

Förresten: Grattis till finalplatsen i Fototriss.

Pialotta sa...

Härliga uppladdningar du har.. Korsord är fint liksom naturen själv. Finalplats.. grattis grattis.. undras tro om det blir min tur någon gång.. aldrig i hela mitt liv varit finalist.. Hmmm.. kommer kanske.. återigen Grattis:)

Lairama sa...

Många underbara sätt att rensa hjärnan och ladda batterierna. Jag kan skriva under på dem alla :)

Trevlig helg!

Erik "Semlan" sa...

Bara att vara kan verkligen vara skönt mellan varven. :-) Slippa krav och helt enkelt bara vara.
Klokt.
Korsord kan vara skoj, släktforskning pysslar min sambo också med. Jag börjar bli lite intresserad. :-)
Du har helt rätt Inger i att det varierar från tillfälle till tillfälle.
Hoppas du hinner ladda mycket nu under långhelgen. :-)