torsdag 23 juni 2011

Tema fredag - Midsommar

Trevlig Midsommar
I midsommartid är det sed att finna kärleken för dem som ännu inte har funnit den. 
Plocka sju blommor och lägga under kudden och drömma om sin tillkommande.
Hoppa över sju gärdsgårdar och du möter din tillkommande.
Gå naken nio varv runt en källa. Då ser du din blivande partners ansikte i vattenytan. 
Ja många är sätten att försöka sia om sin tillkommande
Till sist midsommarnatten är inte lång, men sätter sju och sjuttio vaggor igång - ja så säger ett gammalt ordspråk.
Många barn föds i mars och april så kanske finns där en gnutta sanning i det sista.  Varför inte pröva något av de första sakerna. 
För egen del vet jag att jag och bästisen plockade blommor för att lägga under kudden. Inte drömde jag inte....
Trevlig helg

Hos Sinneskatten som håller i fotokedjan kan du se fler bidrag på temat.





http://sinneskatten.blogspot.com/2011/06/tema-fredag-midsommar.html

9 kommentarer:

BP sa...

Ja ibland undrar jag varför jag inte kikar in hos dig oftare (heltidsjobb är väl en förklaring. Men när jag väl gör det så njuter jag för fullt. Å nu fick jag t o m massvis med info som jag aldrig tänkt på förr. Tack tjejen!!!

PS. Ditt färgsprakande bidrag var kanoooon det också såklart:-)))) DS

Maria C. Dunder sa...

Vilken fin vild du "plockat" i hop.

Haha...ja du det finns ju en massa olika påhitt med midsommar. Jag tror på trevligt sällskap och god mat...kanske lite sång och dans oxå. =)

Jag önskar dig och dina en härlig midsommar!

Mona sa...

Blommor under kudden har jag provat på utan resultat. Dom övriga tror jag att jag hoppar över. Önskar dig en Skön Midsommar!

Annelie Esséus sa...

Gud så kreativt och snyggt! Ett kanonbidrag!
Ha en skön midsommar!

Monica sa...

Vilken härlig midsommarbild, smultron mums.
Har ett svagt minne av att jag drömde en mardröm en gång när jag la blommor under kudden;-)))
GLAD MIDSOMMAR

Skaparglädje sa...

Mmmm....vilket läckert smultronhjärta.
Trevlig Midsommar!

4U2! sa...

Åh så fint! Önskar dig en trevlig midsommar!

Jah Hollis sa...

Fin bild. Jag är själv född i februari, så jag är kanske ett midsommarbarn. :-)
Ha en fin midsommarhelg.

Anni sa...

Jag har slutat plocka blommor till kudden, för jag drömde. Drömde om Anders Hedberg och Lill-Pröjsaren på en gång. Det var lite mer än jag tålde, jag var ju bara tolv ...

Copyrightskyddade bilder