fredag 29 juli 2011

Tema fredag - Gemenskap



Gemenskap för mig är att man håller ihop och har trevligt tillsammans. Det kan gälla  både familj, vänner eller en intressegrupp. Det kan också vara att man känner gemenskap med någon eller något. Ett husdjur är ett bra exempel. Mitt bidrag visar gemenskapen i en intressegrupp. Det är en grupp som har  veteranbilar. De har träffar regelbundet, och ibland är det bilorientering eller motsvarande frågetävlingar eller besök på något intressant ställe som har med bilar att göra.  Är vädret fint som det var här är det jätteroligt för man tar alltid med sig en fikakorg, och slår läger någonstans där det är fint och mysigt och pratar och har trevligt i största allmänhet. Nu skall jag kika in hos er andra som deltar i Sinneskattens fotokedja tema fredag. Fler bilder kan du se om du klickar på äpplet.


8 kommentarer:

Bildgatan sa...

Det är kanske därför vi träffas här på nätet i "våra" gemensamma fototeman. En gemenskap i att titta och läsa.

Har en god vän som är mycket intresserad av veteranbilar, har en själv, och de brukar varje sommar åka runt på olika ställen i södra Sverige och titta på andra bilar där människor med gemensamma intressen finns.

Själv har jag ju varit involverade inom idrotten och det ger också en mycket stor gemenskap som håller genom åren för de aktiva, även om de skiljs åt så träffas de alltid när de är "hemma" igen.

Kerstin: sa...

Så härligt det ser ut! Visst är det härligt med ett gemensamt intresse!
Ha en skön helg!

Pialotta sa...

Så trevligt med gemenskap i intressen av olika slag..:) Bra tänk.. idag har jag några mer foton .. höll på att glömma gemenskapen i Fredagstemat;) Ha de gott .. Så fint du ler mot oss när sidan kommer upp :)

Pumita sa...

Vilken bra beskrivning på gemenskap! Det verkar som att det där med veteranbilar har ökat mycket på sista tiden. Verkar kul!

Monica o Jacob sa...

Ja det är härligt att vara med i en grupp likasinnade, ger en riktig gemenskap.
Ha en skön helg;-)))))

sinneskatten sa...

Och vilka fantastisk arbeten de gör med sina otroligt fina bilar.

Jah Hollis sa...

Har jag fattat saken rätt så finns det en gemenskap bland veteranbilsfolket som liknar den bland travfolket.

Pennelina sa...

Härligt!

Så enkelt och så viktigt :-D

Kramar från mig <3<3<3