fredag 8 juli 2011

Tema fredag - Ledig

 När jag är ledig är jag mycket ute i naturen. Här har jag funnit ut vem jag är. Här finns stillheten att höra sina egna tankar, och här finner jag ibland de mest underliga saker. Här på Möckelsnäs fann jag den här konstiga figuren. Jag tyckte hon liknade sjöodjuret Nessie. Kanske är det en förstelnad variant av sjön Möckelns eget storsjöodjur. Det är härligt att ibland bara få låta fantasin skena iväg så där av sig själv på skogspromenaderna. Ha en fin fredag och låt fantasin löpa......
Hos Sinneskatten som är värd för fotokedjan Tema fredag kan du finna fler trevliga tips på vad man kan göra på sin lediga tid.
Ett klick på fjärilen och den tar dig dit.



Inger

12 kommentarer:

Monica sa...

Vilken läcker stam, ja visst är dom härliga naturens egna konstverk;-)))
Ha en skön helg;-)))

Skaparglädje sa...

Hej!
Jag såg att du liksom jag bor i Kronobergs län. Var bor du? Jag bor i ett samhälle som heter Linneryd, det ligger ca två mil från Tingsryd.
//Anne-Lie

Erik "Semlan" sa...

Som storstadsbo känns det verkligen som ledig tid när jag åker ut på landet. Förstår din upplevelse. :-) Visst är det mysigt ute i naturen.
Man har tid att "bara vara". Då är jag ledig!
Hoppas du får många sådana stunder.

i stora drag sa...

Visst är det underbart ute i naturen, där håller jag verkligen med dig! Så avkopplande och all stress försvinner.
Tycker din figur lite ser ut som en giraff! *hi hi*
Ha en fortsatt skön sommar!
Kram Pia i Skåneland

Pennelina sa...

Man behöver en tanke-kittlare emellanåt :-D Denna var god. Flott bild!

Kramar <3<3<3

Pysselfarmor sa...

Håller med till 100 % - inget är så helande som naturen!
Tänkte genast vad är det där för litet snällt odjur - för alla odjur i naturen är snälla...åtminstone sådana ;-)
Ha det riktigt härligt på din ledighet.

Pumita sa...

Jag ser en giraff med ovanligt lång hals. :) Fantasin -och naturen förstås - är viktig för välmåendet.

Kerstins foto sa...

Naturen och havet är verkligen avkoppling för mig. Snacka om att ladda batterierna.
Härlig bild på "odjuret".
Ha en fin helg.

http://graceolsson.com/blog sa...

karin, nature i Sverige är mycket speciell...

Jag älskar nature.
Ha en bra dag

Jah Hollis sa...

Naturen kan bjuda på många överraskningar. Bara där inte vore så mycket mygg och knott och elände. :-)

Gärdsmygen sa...

I naturen mår man bra! Alltid finns det dessutom något att upptäcka, precis som du visar här.

sinneskatten sa...

Att hämta kraft ur naturen bord fler göra.
När fredagen kommer och vi drar till stugan som är mitt ute i "naturen" kan jag riktigt känna hur vardagen bara rinner av mig.