söndag 24 juli 2011

Tema fredag -Välja


Det där med att välja är inte lätt. Det finns alldeles för mycket att välja mellan. Det kan till och med vara svårt att välja mellan två olika saker. 
Livet tycker jag, består ofta av val. Ibland väljer vi rätt och ibland fel. Förhoppningsvis blir valen rätt för det mesta. 
Idag har jag valt något trivialt som mitt val till temat. En vas med blommor för just vaser har jag svårt att välja så det blir fint. 
Den här enkla billiga IKEAvasen köpte jag av en slump för att de stod lämpligt till och den såg ut att vara bra att ha. Det insåg jag att den var ett dåligt köp, men nu inser jag att den är hur bra som helst till blommor för i sommar har den förgyllt mina dagar med olika arrangemang med blommor framför allt vilda blommor.  
Man kan sätta dem som i bilden ovan lite mera inuti och då blir det som ett tittskåp och det tycker jag är så fint. Ett val som från början var ett dåligt val blev till slut ett bra val för nu älskar jag att använda den här vasen. 
Valet just den här gången var: skulle jag ha två färger krasse i vasen eller bara en. Ja resultatet det kan du se.
Kanske gäller det att ha ett rörligt sinne och fantasi för att ett val som är dåligt skall bli bra. Vad vet jag och nu är jag nyfiken på vad du tycker?
Klicka på äpplet så kan du se vad andra har gjort för val.



10 kommentarer:

Beppan sa...

Kul när ett impulsval blir så bra!!
Vackert arrangemang!

Kerstin: sa...

Jag håller med om att det är såååå svårt ibland med val. Den vasen är fin. Jag köpte också en sån vas och när det inte är blommor i den har den fungerat som ljusstake. Lite sand i botten och sen ett ljus.

Tack för dina värmande ord på min blogg!!!

Pysselfarmor sa...

Jag tycker det är ett himla fint blomsterarrangemang du gjort och det är snyggt med valet av två färger på krassen. Ja det gäller att vända "inte-gillar" till att man gillar....

Tack snälla du för fina kommentaren hos mig!

Mona sa...

Läckert arrangemang och bra val av färger på blommorna. Så bra att du är nöjd med vasen.

Jag hade en ganska stor glasvas från IKEA en gång. Problemet var att jag inte visste var jag skulle göra av den när jag inte använde den. Till sist löste sig problemet av sig själv. Vasen ramlade i golvet och gick i "tusen" bitar...

Monica sa...

Den var väl ett bra val, fint med krassen i.
Ha en skön vecka;-))))

LissenTo sa...

Så vackert det är, den lilla vasen som är som ett tittskåp.

Kanske det är som du säger Inger, att ibland får man söka alternativ och det som inte verkade bra blir bra.

På många sätt i livet.


Hmm fattar inget av den där reklamen, eftersom jag inte ser den själv. På något vis, tränger "dom" sig in. Vet ej hur jag ska få bort det.

Hoppas att allt är bra med dej Inger.

Önskar att det blir mer sommardagar igen, här regnar det.
Kram Lissen

4U2! sa...

Fint blev det iaf!

Gärdsmygen sa...

En sådan vas har jag och den är jättebra! Väl använd är den!
Tänk vad många val vi gör dagligen utan att vi ens tänker på det. Mycket vackert val gjorde du i ditt arrangemang:)

Jah Hollis sa...

Den ser fin ut, så det var nog ett bra val trots allt.
Ölet du nämnde, med det mjuka skummet, har jag faktiskt aldrig testat. Men det är säkert gott.

E-B sa...

Det här med val har jag funderat mycket över... I många situationer kan man inte "prov-välja" och det är först efter en tid man vet om det blev bra. Man borde nog lita mycket mer på sin magkänsla, och om det visar sig man tagit fel beslut, inte gräma sig utan som Maya Angelou säger: "When I know better I do better".
Ditt val med vasen och blommorna tycker jag var ett bra val :-)
Allt gott!