söndag 7 augusti 2011

Fototriss del 143 Skruvat

En skruvad gitarr som inte används längre. Den har varit bortglömd i många år, men säkert varit till glädje för någon en gång.
En bukett med olika skruvade verktyg som användbara. Ja hos oss används verktyg ofta. Det är inte jag som är den stora användaren.
Ett lass med skruvar som plockas fram ganska ofta för att finna en passande skruv till en moppe eller MC eller kanske en cykel vad vet jag vad maken behöver.
Klicka på loggan och du kan se fler bidrag på temat. Det är också en vinst förknippad med trissen. Tre böcker från...
  Bättre bilder / Småkryp & Växter från DEXT
är vinsten

33 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja här var det skruvat, bäst gillar jag första bilden;-))
Ha en bra söndag;-)))

SigridfraEnget sa...

Visst är det skruvat

BP sa...

Här har du verkligen skruvat på dig;-)
Ettan är en drömbild!!!
Tvåan känner jag igen...
Trean kunde vara makens samling, fast då inte för moped/bil utan datorer.
Ettan är min solklara favo!!!

jacglenphoto sa...

Gitarrbilden var grymt läcker måste jag säga , riktigt läcker.
Bra triss du fått ihop.
Ha en underbar vecka också.

Erik "Semlan" sa...

Vackert foto på stämskruvarna. Det fotot gillar jag, det sticker ut.

Nina Sommar sa...

Fin triss med riktigt snygga bilder, särskilt den första.

Pialotta sa...

Fantastiska bilder på Temat Skruvat .. riktigt bra alla tre :) Gammal gitarr.. så himla tokroligt skruvat.. den skulle jag vilja ha ;)

Cecilia Artista sa...

Så många sköna skruvade skruvar du har idag!
Snygg triss!

Pumita sa...

Finfin triss på det skruvade temat! Gillar gitarren på första bilden. Mycket.

Nettan sa...

Klockrent skruvat. Jg gillar verkligen din bukett på mittenbilden. Läckert

ormbunke sa...

Den sista bilden känner jag igen. Massor av skruvor men ingen som man behöver. Snyggt tolkat. Anita

cat sa...

Oj så läcker den första bilden är i din härliga och skruvade triss :)

tPix sa...

Mycket fin triss!

Pysselfarmor sa...

fin fint alla tre, men den uppenbara tredje bilden för skruvat gillar jag bäst....många olika skruvar hit och dit så där i en hög var mycket finare än vad jag anade...

nattsyrransphoto sa...

En mycket passande triss med mycket fina bilder.

Anna smyger in.. sa...

Första bilden du..oj den är go den..en gitarr modell äldre tror jag..sk-tläcker..

Chris och Jonas sa...

Underbara bilder alla tre. Den första fångar mig mest.

Leena sa...

Verkligen skruvat! Fina bilder dessutom!

Leena sa...

Fint skruvat och fint fotat dessutom! Bravo!

Yvonnes bärbara blogg sa...

Man kan ju inte säga annat än att det är skruvade bilder. :)

Birgitta - foto CHIP sa...

Wow! Den där första bilden fastnade jag ordentligt vid - helt underbar från detaljer till färgen i bakgrunden :)

Lasseivåmma sa...

Snygg triss..jag gillar speciellt den första bilden med de små kraftiga skruvarna. Har alltid varit imponerad av att de inte åker tillbaka när man stämmer.
Mina skruvade bilder är tagna med lång exponeringstid typ 1/10 sek. Motivet i mitten och rotera medan man knäpper. Konsten är att hålla stilla i längdriktningen medan man roterar. Sedan har jag beskurit så att mitten hamnar lite snett för att förvirra. Någon träning behövs, men det är inte särskilt svårt. Testa.

Benita sa...

En mycket fin skruvad triss! :)

Barnens Hjältar sa...

Riktigt snygga bilder!

rajson sa...

Absolut skruvad triss!

Bitten sa...

Läckra bilder!

Kerstins foto sa...

Riktigt snygg triss, gillar närbilderna och skärpan. Snyggt jobbat. :)

LissenTo sa...

Tycker också att ettan är en riktig drömbild, så läcker.

Ha en härlig start på veckan. // Kram Lissen

Photos by Storm sa...

Jättefina bilder på temat. Gillar hur du fångat gitarren/Lis

Camilla (Rantis) sa...

fantastiska skruvade foton i din triss!
Snyggt du har gjort på din sida med, och hon headern är ju en super puma... =)

Charlotta sa...

Åh vad fina skruvar. Den sista bilden vinner i kvantitet vad de andra har i skönhet. :)

Jah Hollis sa...

Det var originella varianter på ”mitt” skruvade tema. Gitarren är min favorit.

Susanne sa...

Jag ser på kommentarerna att det inte bara är jag som gillar den första bilden på gitarren! Jag tycker om att man ser strängarna sticka upp och att det ser ut som om personen som spelat på den bara har haft ett snöre över axeln. Jag tror att den här gitarren en gång i tiden var älskad av någon, precis som du skriver. Känns som om den har en intressant historia att berätta.

Copyrightskyddade bilder