söndag 14 augusti 2011

Fototriss del 144: Så här ser det ut där jag är idag (del 12)

Loppissöndag i den kronobergska delen av småland för min del och här kommer trissen.

 ..det skall börjas i tid...Företagsamma flickor som har startat en egen liten loppis. Kreativt  av dem och många fina leksaker hade de också att sälja till finfina priser.

 En kaffepaus är nödvändig på en loppisrunda.
 Då vädret var mulet och regnet hängde i luften emellanåt så var det  överfullt på de loppisar jag besökte. Fast det spelar inte så stor roll för det är lika roligt ändå.



10 kommentarer:

Wildhearts sa...

Härligt triss!
Där har jag också varit och fikat. Det är ett väldigt mysigt fik.

lena-borjesson sa...

Gillar oxå loppisrundor o aktioner.
Alltid hittar man något o gör man inte det, så är det lika kul ändå :)

Jah Hollis sa...

Uppenbarligen ett populärt nöje för alla åldrar. Bra triss.

Hero sa...

Loppisar är så roligt! Jag brukar alltid hitta något att köpa. Men varje gång tänker jag att jag borde stå och sälja istället:) Fiket ser mysigt ut. ha en fin vecka!/Maria

Pialotta sa...

Riktigt mysigt med Loppis och så klart måste man ha en fika när man är där:) Flickorna ja där finns det resurser.. ser många fina fynd :) Snart ska jag på Loppis i en by nära mig :) Ha de..

Artlover sa...

De två första bilderna tycker jag bäst om, ganska dokumentära i sin karaktär.
Hade fint:-)

Jan Helleberg sa...

Loppis och fika är två trevliga saker att göra, fina bilder. :)

SigridfraEnget sa...

Ser ut til å ha vært en perfekt loppis-dag

LissenTo sa...

Alltid spännande att gå på loppis. Även om man inte gör något fynd, så är det roligt att se.

Men oj vad mycket folk det verkar vara.

Gulligt med dom företagsamma tjejerna. Fint dom har fixat.

Kram Lissen

Ps Huvudsaken man tar promenader, långa eller korta :-) Ds

Photos by Storm sa...

Ja, loppisar är kul och så kaffepausen förstås. Blev det några fynd/Lis