tisdag 9 augusti 2011

Tre knappar


 I tisdags tema är det knappar som är temat för veckan. Tre silverfärgade knappar som jag tycker  är fina blir mitt bidrag. Knappar får man iaf jag gott om då jag har sparat många så kallade extraknappar som följer med alla plagg man köper. Det är sällan de behöver användas, och ändå har jag sparat dem. Den lilla edelweissen kastar jag inte. Här kom några av dem till pass. Klicka på hjärtat så kommer du till fotokedjan och kan titta på fler bidrag. En fortsatt trevlig vecka önskar jag alla deltagare.




11 kommentarer:

Beppan sa...

Vackra knappar!!!

Jag har också en hög med knappar i mina gömmor. Bra atta ha förstås dåd och då, men de flesta bara ligger i en burk...
Man borde göra något av dem - förutom att föreviga dom på bild!!!

Bitten sa...

Jättefina knappar!

Erik "Semlan" sa...

Detta tema verkar många ta väldigt bokstavligt. ;-) Kan det vara invanda genusmönster, dvs könsbundet?
Många visar upp sina knappar... men inget fel i det.
Dina tre knappar var fina, gillar själv den längst till vänster. :-)
Tack för din kommentar.

Laila sa...

Det var vackra knappar du hade

LissenTo sa...

Förstår verkligen att du sparar på dessa vackra knappar, som små smycken.

Mycket man sparar är för att det är "braattha". Men dom här hade det där lilla extra.

Ha en fin tisdag. // Lissen

Pysselfarmor sa...

Åhhh jag som är knapptokig formligen älskar dina knappar...edelweissen kan du väl göra ett hängsmycke av...?

Pialotta sa...

Så vackra de är dina silverknappar och vilket fint foto :) Ja du, de där extraknapparna kommer väl till pass emellanåt.. men tar en stund mellan gångerna.. sparar de där oxså :) Ha de fint :)

Birgitta - foto CHIP sa...

Så fina knappar!

Pysselfarmor sa...

Tackar som frågar jo jag har gjort ringen själv....på en återbrukskurs som jag var ledare för - den var en av inspirationsgrerjerna för deltagarna jag gjorde...

här är länken till min hantverksblogg
http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

som du kommer att se så sysslar jag med jättemycket ;-)

Klimakteriehäxan sa...

Edelweiss-knappen kommer väl från nån österrikisk tröja? Fina är de alla tre hur som helst. Ibland är ju det släta, enkla att föredra!

Maria C. Dunder sa...

Fina knappar!

Tack för kommentar på min himmel. =)
Bilden är bearbetad i Photoshop där jag endast justerat "levels" och kontrasterna lite. =)

Copyrightskyddade bilder