lördag 13 augusti 2011

Vid sidan om - FOTO dagbok

Till fotodagboken den här gången valde jag att bara ta fram en bok och peka på ett ord. Det resulterade i orden vid sidan om. Jag skall berätta lite om sommaren som alltid är för kort.


Fyrar älskar jag och några har jag sett i sommar. Den här finns i Karlskrona, som är min stad. Här föddes jag och här har jag varit ofta. Fyren står lite vid sidan om huset fast man kan också säga att den står framför, men jag bestämmer att den står vid sidan om.....
Jag har även varit på Öland och då passerar man Ölandsbron. Bilar i olika filer - en för långsamtgående fordon och en för snabbare. Hastigheten är oftas 70 och det är helt i sin ordning för då hinner man njuta av utsikten och de fina båtarna som passera ibland. Bilarna är vid sidan om varandra, eller hur?

 En liten resa i den kronobergska naturen resulterade att jag fann den här gamla ladan. Den var väderbiten men ändå gediger på något sätt. Den står vid sidan om grusvägen.
 Till sist ett kollage med monsterbilen som var utanför Media Markt i Växjö i somras.
 ...inte var det särskilt kul att se när man har sett timmeslånga våghalsar köra över betydligt flera bilar....
 Här varade showen endas några minuter så var allt över, och man stod där lite snopen, och publiken stod vid sidan om så även jag.

3 kommentarer:

Anelias hantverk sa...

Underbara bilder på sidan om!
Ha det gott!

Birgitta - foto CHIP sa...

Vilken kul ansats för din FOTO dagbok och motiven vid sidan om är hur fina som helst. jag faller för den vackra ladan - faller pladask :)
kram

Ps. Egentligen skulle du använt denna länk:
http://karingafallan.blogspot.com/search/label/FOTO%20%20dagbok

Då ser man alla dina inlägg om du gör fler under månaden för FOTO dagbok ... men det är inte så kvissligt Inger :)

Bildgatan sa...

Kul och jag ler när jag tänker hur olika vi tolkar ord. Jag har valt att skriva kring mina tankar runt det här med fotografering och bilder. Du har verkligen gjort en fotodagbok och sedan valt ett ord (tre), som blev intressant.

Jag har aldrig varit i Karlskrona, inte på Öland och då förstår du att jag aldrig åkt över Ölandsbron heller, som jag funderar om man kunde promenera på. =) Självklart har jag kameran i tanken.

Visst bli man besviken när något förväntas och sedan blir det liksom bara platt fall.

Nej nu ska jag se om det finns fler deltagare och mer att läsa eller följa.