fredag 2 september 2011

Fredags tema - Lust

Tema fredag idag handlar om lust. "Sinneskatten" som håller i fotokedjan har tappat lusten till bloggning och fotografering. Hon är långt ifrån ensam. Det är lite så jag känner också. För min del känns det lite vemodigt nu när man inte kan undgå att märka att hösten är här. En bidragande orsak är det att årsdagen för  fars bortgång var i måndags, och mor är i sitt sista skede och kommer snart efter. Ja så kan det bli och då är det inte så konstigt att lusten försvinner till både det ena och det andra. 
Lusten får jag ibland försöka framkalla med något jag tycker om,och då blir det lite hantverk som målning eller något annat kreativt som hjälper fram lusten. En tur i Miatan i morgon för att fira Ljungbys 75 årsjubileum som stad hoppas jag kan framkalla lust. Bland annat blir det hattparad, och hattar det gillar jag fast jag sällan bär det. Är du sugen på att se hur andra har tolkat lust kan du titta in HÄR.
En fin helg önskas alla som här tittar in.

13 kommentarer:

Leena sa...

Oj, vilken fin bil! Det är klart man får lust att ta en tur med den. Sedan kan jag också känna att det är svårt med våra kära som inte finns längre, eller som man vet kommer inte att finnas längre. Föräldrar är en sån viktig del i livet, och när de försvinner så försvinner en del av en själv.

Anelias hantverk sa...

Ja visst kan man tappa blogglusten ibland men du har ju verkligen orsak...så tråkigt med din mamma.
Njut av åkturen i Miatan för den är underbar!
God helg!

LottaM ..ღ sa...

Jo, men så är det med mycket här i livet vill nog kalla det en prioriterings fråga.
Själv tyckte jag det blev lite för många teman att hålla ordning på och så försvann lusten lite i och med det. Nu kör jag mitt egna och inga temabloggar.
Önskar dig en go tur i fordonet.
Kram lottam

Pysselfarmor sa...

Förstår att din lust att fotografera är litet låg nu när det händer sådana saker i ditt liv. Tungt är det när föräldrarna går bort...jag kom på mig ibland, efter flera år, att jag tänkte att jag skulle ringa mamma och berätta...märklig känsla när man i nästa sekund insåg att så var det ju inte....
Ha det så gott så bra det bara går...att måla "av sig" är bra!!

4U2! sa...

Livet är inte lätt. Den 11 /9 2011 påminner mig alltid om min mammas bortgång några veckor sedan ...
Kanske lite mer lust om du tittar på min Fredags utmaning?

Kicki sa...

Tack det samma och fin bil! Jag miste min pappa i våras och mamma är dement...det går upp och ned med hur man känner... Hattar gillar jag också men använder inte, möjligen en solhatt! Kram

BP sa...

Om man har det tungt som du just nu så uteblir lusten automatiskt. Åt andra sidan har jag faktiskt märkt att blogga skingar tankarna, ja kanske inte självaste bloggandet utan att kommentera. Jag vet att det låter konstigt, men så är det.
Nu har jag nästan lust att vara passagerare i din härliga Miata och följa med till jubiléet imorgon;-)

Pialotta sa...

Jag förstår dig.. man tappar lite av lusten när ens nära inte är piggelina och det blir en massa bekymmer. Samma för mig.. men det är tur vi har våra bra dagar och kameran i vår närhet :) Du har en så cool bil dessutom som du kan ratta kring i.. Hatt.. nej vet du vad.. men kul att plåta de som bär dem :) Kramiz o en fin helg ..

Mona sa...

Hösten är en vemodig tid och har man dessutom nära och käras bortgång att förknippa med den blir det ännu svårare. Men det är som du skriver, man måste försöka hitta lusten någonstans. Kreativitet är en viktig källa till lust. När jag går ut med kameran kan jag ibland känna att jag inte har ett dugg lust att fotografera. Men så plötsligt kan det vara något som fångar mitt intresse. Jag tar fram kameran och börjar testa och plötsligt så är jag igång. Hoppas du får trevligt i morgon. Kul att titta på hattar även om jag själv aldrig skulle använda hatt.

Wildhearts sa...

Ja, ibland är det lätt att tappa sugen och du verkar ha det extra jobbigt just nu. Hoppas att du så småningom får tillbaka lite gnista för jag tycker mycket om att besöka din fina blogg.

Ta hand om dig!

Jah Hollis sa...

Ja,även om man vet att de gamla inte kan leva för evigt, så är det givetvis olustigt när de går bort, eller är nära att göra det.
Min far dog för över 20 år sedan, men morsan är fortfarande pigg för att snart vara 92.
Hoppas du får en trevlig dag vid Ljungbys firande.
Bilden av bilen ger ju ett lustbetonat intryck. Jag har själv haft en Alfa Romeo GTJ och det var mycket lust att dra iväg i den.
Tack för den vänliga kommentaren om min bild.

SigridfraEnget sa...

Livet är inte alltid så lätt, men det är bra att finna inspirasjon i något kreativt. Hoppas du får en fin höst ändå... :-) Fin bild.

Monica o Jaob sa...

Förstår att lusten försvunnit, ibland händer det mycket på en gång.
Tack för dina fina ord i vår blogg/KRAM

Copyrightskyddade bilder