torsdag 29 september 2011

I like # 8

 Det var en gång ett paradis. Här växte det frukter och det var inte vilka frukter som helst. De var förbjudet att smaka dem. De flesta förknippar edens förbjudna frukt med äpplet, men det står ingenstans att det var äpplen. Nu är det så att jag tycker att äpplet är en frukt som platsar i paradiset om det finns något.  Jo ett paradis känner jag till och det är gården min syster bor på. Den heter Paradiset även om där inte finns så många fruktträd.
Som ni nog förstår är äpplet min favorit just nu.
Skörden i år i vår trädgård är stor. Ja så stor att jag delar med mig till alla som vill ha, och ändå blir det över till mig. Jag gör pajer på löpande band och kokar äppelmos till mig själv och de som vill ha. Ja inte blir det mycket tid över till bloggen. Fast nog är det väl så att var sak har sin tid? Vad tycker du?
En fin torsdag afton önskar jag alla som här tittar in.






7 kommentarer:

Beppan sa...

Äpplen är verkligen gott! Särskilt de som kommer från egen täppa...

Påminner mig om att jag har en balja kvar att göra ngt gott av - paj t ex. Mos har jag kokat i mängder.

Coop har fått hem Svenska äpplen nu. Det kändes på doften i hela fruktavdelningen!
:-)

Monica o Jacob sa...

Ja vi har så mycket äpplen på Åkerö så det räcker till oss och hela släkten;-)))
Ha en skön torsdagkväll;-))

Leovi sa...

I love the delicate macrode this tasty apple. Beautiful frame with a delicious light.

BP sa...

Som asfaltbonde har jag aldrig gjort äppelmos eller en paj. Men visst gillar jag än idag att palla ett äpple om tillfället bjuds. Den saken har då inte sin tid;-)
Underbara bilder som alltid här hos dig:-)

LissenTo sa...

Äpplen på hösten, vad mycket gott man kan göra. Vad gulligt av dej Inger som delar med dej till andra. Omtänksamt :-)

Andra bilden, mm frestande gott.

Ja, vill man så förstår man rätt bra.

Kerstin: sa...

Å så gott med egna äpplen. I år fick vi så lite, kanske 15 st. Som tur är har några vänner mycket så jag har en påse så jag ska göra äppelpaj i helgen. Mums!

SigridfraEnget sa...

Fina äppelbilder! Visst är det en tid för allt,- och bloggande är ju inte allt här i livet...