torsdag 8 september 2011

I like...

Veckans tema idag torsdag är " I like"
Jag tycker om så mycket, varför jag inte kan ta med allt på foto för det skulle bli ett för långt inlägg .
 Nu när loppis-och antiksäsongen snart är över är min låga för gamla saker inte så hög. Nu får den ligga och pyra tills nästa år. 
Jag gillar dessa

Det sista jag införskaffade var dessa fina tunga figurer i järn.  Lite lagom slitna och de passar verkligen in i mitt kök. Nu står de där med brickorna och är redo att  servera. Fika är något som jag tycker om.  Nu blir min nästa mission att tillverka eller försöka hitta små bakverk att lägga på faten deras. En utmaning och det gillar jag också.
Något som jag inte får glömma bort nu när hösten sätter in sin allra värsta stöt är glamouren. 
Jag gillar, att få känna mig glamourös just nu. Jag tror det är viktigt att få känna just den känslan ibland. Den framkallar jag lätt med lite fräsiga kläder och läckra skor med tillbehör, och det där lilla glaset med bubblande dryck. Ja det sätter verkligen stjärnglans åt den annars ganska dystra årstiden.
Vad gäller bilderna är de inte de bästa jag tagit, men jag tycker gott att de får duga till temat för det är det jag tycker om mest just nu som är det primära, eller vad tycker ni?
Ha det gott där ute i vårt avlånga land, och nu är jag nyfiken på vad ni andra tycker om så här kommer jag....


11 kommentarer:

Lena o Tommy sa...

Vilka fina figurer på bild!

Gunsside sa...

I like your like, det var flotte figurer du har funnet og så enig med deg, høsten krever litt glamur ;)
Ha en fin uke.

Gerda-Thyra sa...

Åh, så fina små hjälpredor du har i ditt kök!
Min ena son köpte en betjänt av samma stuk, en gång för några år sedan.

Beppan sa...

Trevlig serveringspersonal du har!! Och visst - lite glamour behöver vi alla då och då. Särskilt när höstrusket dyker upp...

chralex sa...

De var verkligen fina statyetter du köpt. Baka bröd av trolldeg, det blir fina bullar på faten det! Fina bilder!

Marie sa...

Här har du en till som älskar loppis. En av höjdpunkterna på sommaren tycker jag. Verkligen fina fynd du visar upp. Ha en fin fredag.

Monica sa...

Verkligen saker att gilla;-)))
Ha en skön helg;-)

SigridfraEnget sa...

Jättefina "figurer". Gillar!

Erik "Semlan" sa...

Vilka härliga figurer, gillar verkligen. Kul. :-)
Kan behövas något nu när hösten kommer smygande... tror dock inte glamour funkar på mig. ;-)
Kul bidrag du bjuder på.

Birgitta - foto CHIP sa...

Läckert och mysigt! Klart man måste piffa till det under den mörka årstiden - så bra du är på det :)
Du Inger ska du inte ha bubbelglas på ena brickan?

E-B sa...

Underbara figuriner!
Ses snart, kram så länge!