fredag 23 september 2011

Tema fredag - höst

Nu närmar den sig med stormsteg ja den där som många inte gillar - hösten - 
Sinneskatten som håller i fotokedjan Tema fredag vill att vi visar höstbilder. Jag har inte många för i höst har jag inte varit aktiv med kameran. Just nu har jag lite för mycket annat att tänka på. Vädret har varit trist med sol, regn och blåst om vartannat och då är det inte roligt att går på tur med kameran tycker jag. Nåväl ett höstfoto har jag, och det tog jag när jag reste från Agunnaryd för någon vecka sedan. Jag upplever att hösten inte har kommit så långt när jag tittar ordentligt.  Många är löven på träden och gröna är de också. Bondepraktikan säger att om löven inte vill falla av trän i oktober då blir det en kall vinter. Det får gärna vara kallt för mig men inte mycket snö. Håll tummarna.

14 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Det var en fin höstbild. Och visst är det roligare att fota när solen skiner.
Kram!

Pialotta sa...

Underbar Höstbild.. precis i min smak så där lagom Höstig :) Jag har ju inte heller varit så himla aktiv ännu att fotografera utomhus ännu.. men det kommer dagar :) Ha de fint.

Lena o Tommy sa...

En jättefin höstbild. Även jag har ganska snålt med höstbilder än så länge, vilket både beror på att jag varit dålig ganska många veckor och även det evinnerliga regnandet ute.

Jah Hollis sa...

Det verkar som om hösten uppe i Småland inte kommit så mycket längre än här nere i södra Skåne. Fin bild.

Pysselfarmor sa...

Vacker bild du ändå klickat fast fastän du inte varit så aktiv...samma här - inte varit så kul att gå ut med kameran i högsta hugg när det är si-så-där-väder.
Ha en skön helg!

Pennelina sa...

Du ser, ibland räcker det med en :-D

Kramar <3<3<3

Pumita sa...

Du ser ut att ha mycket grönska kvar men visst är bilden höstlik ändå.

Kerstins foto sa...

Den var verkligen jättefin, vilken tur att du kunde använda kameran den dagen. :) Här har hösten kommit lite längre.

Bildgatan sa...

Trots avsaknad av höstfärgerna tycker jag ändock att din bild är höstlik.

Jag håller tummarna för dig och vill inte heller ha mycket snö i vinter, efter två år med både mycket kyla och snö så önskar jag mig nästan till sydligare breddgrader den här vintern. Då menar jag riktigt sydliga.

Ingegerd sa...

Mycket fint ljus i ditt foto! Vackert!

Birgitta - foto CHIP sa...

Fina färger och så vackert ljus - gillar bilden mycket :)

Monica sa...

Fin gammal båt;-)))
Torkan gjorde att hösten kom tidigt här.För mej får det gärna vara snöfritt och varmt så elbolagen får låååång näsa.

SigridfraEnget sa...

Vacker bild!

Leovi sa...

Beautiful colors of early autumn.

Copyrightskyddade bilder