onsdag 26 oktober 2011

Bra på svartvita miljöer

 Onsdagstema # 80 är det idag, och då skall vi visa vad vi är bra på. Jag  kan inte säga vad jag är bra på, men själv tror jag i alla fall att jag är bra på att ta svartvita foton i olika miljöer som till exempel bilden ovan.

Den är tagen bara si så där en kulen och grå dag när jag hade ärende till stationen. För att jag skall bli bra på något måste det komma inifrån mig själv, och ofta när man deltar i fotokedjor är ämnet förutbestämt. Det har jag lite svårt för, men jag hänger med ändå för alltid lär jag mig något framförallt när jag tittar på er andras bidrag. Ni är mina läromästare, och lite här och lite där så kanske det blir riktigt bra en dag. Och du har du en annan åsikt om vad jag är bra på så tar jag tacksamt emot ett råd eller två.

11 kommentarer:

Nett sa...

Jättefint foto så visst är det något du är bra på :)

SigridfraEnget sa...

Jag håller med, om båda vad du är bra på, och att man lär sej lite när man kollar inn vad dom andra gör.

Pysselfarmor sa...

Läckert och du är bra på att komponera bilderna!

Marie sa...

Jag tycker du är duktig på mycket vad gäller fotograferingen Inger. Den här bilden är läcker. En känsla av djup och fin kontrast. Tack för din kommentar. Jag blir jätteglad om jag kan lära andra lite med mina bilder. Det är ju så jag gör också.Kikar på andra och tränar sedan på egen hand. Det är ju bl a detta som gör fotograferngen till en utmaning och man blir aldrig fullärd :-) Ha nu en fortsatt fin onsdag.

Birgitta - foto CHIP sa...

Det håller jag med om! Dessutom tycker jag du är suverän på att fotografera gamla ting - de bilderna gillar jag jättemycket :)

Anki sa...

Att snappa svartvita foton, har du kameran hela tiden så inställd, eller är du bra på att snabbt ställa om.

ormbunke sa...

Ett bra motiv som absolut passar i svartvitt. Fint djup i bilden.Håller med att du har gjort det bra. Ha de gott. Anita

Annelie Esséus sa...

Gillar också dina svartvita bilder, men du är bra på andra bilder också! Inte bara svartvita.
Och jag känner som du, ibland hoppar man över vissa fotoutmaningar, det går liksom bara inte. Och ibland får man tänka till lite, det är då det är som roligast!

Pialotta sa...

Gamla prylar liksom svartvita bilder, det tycker jag du är bra på .. själv har jag ingen aning, så jag avstod ;)

Anni sa...

Visst är du bra på att finna udda miljöer och dokumentera dem så att de ser spännande och fantasieggande ut! Mycket snyggt!

Erik "Semlan" sa...

Snyggt foto som passar bra i svartvitt. :-) Att hitta de bilder som passar i svartvitt kan jag själv tycka är svårt. Att bara "ta bort färgen" från fotot gör ofta inte bilden automatiskt bra.
Du lyckas bra.
Jag tycker som du, man lär sig en hel del av andra som deltar i fototeman. :-)
Men jag ser ofta en utmaning i de förutbestämda ämnesvalen i olika teman. Får mig att tänka lite nytt. Men jag har mycket kvar att lära, helt klart. ;-)
Tack för din kommentar, kul att du gillade stadsfotot. :-)