torsdag 27 oktober 2011

Choklad - det är gott (I like # 12)


Choklad är nog bland det bästa jag vet. Ända sedan jag var liten tyckte jag om mörk choklad. Nu gillar jag även lite ljusare varianter. Den som jag har fattat tycke för nu är den med Créme brúlée. Oj vad smaskig den är. Numera försöker jag att koncentrera mitt chokladätande till helgen, och då blir det lite högtidligt att äta choklad. Då kan ni förstå att jag verkligen njuter.
Nu skall det bli spännande att se vad ni andra gillar just nu. En fin torsdag önskas er alla. Själv åker jag till stan och shoppar lite.

10 kommentarer:

Pialotta sa...

Lindts choklad är så himla god.. jag gillar allra mest mörk choklad oxså :) Frestande vill jag lova när jag ser din bild. Försöker oxså hålla mig till helger, men igår var det svårt.. Det blev Noblesse till kaffet ;)

4U2! sa...

Den med pistage har jag smakat (god!) men den andra har jag än så länge bara haft en tanke om att smaka ... äter sällan godis. :) Misstänker den är särskild god till kaffe!

Monica sa...

Ja du måste hålla med om det;-))måste prova Cremé Brülée någon gång.
Regn och tråkväder här i dag så kameran fick vara hemma, bilden är från i tisdags;-)
Ha det bra;-)))

Ezter sa...

Jag har också alltid gillat mörk choklad :)

Marie sa...

Jaaaaaaa!!!!! Choklad är toppen!!!
Den där ljusblå ser intressant ut.

Lasseivåmma sa...

Låter läckert med creme brulee choklad. Din bild får det verkligen att vattnas i munnen.

Artlover sa...

Bjuder du på en bit:-)

Erik "Semlan" sa...

Ack, allt detta sug efter choklad.
Men mörk är väl inte så onyttigt eller hur?
Fast jag är van vid ljus choklad. När jag var barn valde jag ofta bort de mörka pralinerna.
Men det blir mer o mer mörkt numera och jag gillar en del smaker. :-)
Mint är ju en klassiker.

Gerda-Thyra sa...

Ah... mums så gott!
Gillar den med seasalt och mandel!!!

Charlotta sa...

gott och beroendeframkallande... ;)

Copyrightskyddade bilder