torsdag 13 oktober 2011

I like # Växthus


Just nu gillar jag blommor. Det kan vara saknaden efter sommarens blommor som gör att jag har stort behov av att fylla rummen med blommor av alla de slag. En titt i de växthus som finns i närheten är vad jag gillar just nu för där tycker jag man kan få många och trevliga tips med arrangemang. Blommor och ljus är något som förgyller tillvaron i höst- och vintermörkret och söta arrangemang vill jag ha många. Nu skall jag kika in hos er andra och se vad ni gillar just nu.


10 kommentarer:

Erik "Semlan" sa...

Det måste vara skönt att ha lite natur att kolla in så där i ett växthus. :-)
Speciellt nu när det är ganska kallt och höstmörkt där ute.
Det brukar ju vara ganska varmt och skönt inne i växthus. ;-)
Tack så mycket för dina kommentarer. Jag kan nämna att Åsa "bara" är en trevlig kompis. ;-)

Pialotta sa...

Visst är det härligt med blommor.. måste alltid ha något i blomväg inomhus oxså :) Gröna växter är så himla fint och står länge oxså.. :) Finns en uppsjö av växter i växthusen och visst är det kul att snurra runt där och få tips :) Ha de gott Tjingeling

Gerda-Thyra sa...

Ett växthus står på min önskelista!

Leena sa...

Ja, nu får vi ta in blommor och annat trevligt när det inte är så mycket ute längre. Men på något sätt är man beredd och hösten känns inte så tråkig längre. Kanske just för att man fixar något vackert inne.

Monica o Jacob sa...

Blommor är ju aldrig fel och att förlänga sommaren mår man bara bra av;-)))

Lasseivåmma sa...

Härliga bilder. Det blir ett speciellt fint ljus inne i ett växthus.
Ha en fortsatt bra torsdag

Lena o Tommy sa...

Himmel vad mysigt med massor med blommor. Så fint!

Beppan sa...

Visst är det härligt att få omge sig med växter - oavsett årstid, men kanske särskilt nu när det saknas växtkraft utomhus.

Härliga bilder!

4U2! sa...

Det var verkligen vackra bilder! har missat veckans I Like! kanske hinner/orkar jag senare i kväll för nu väntar lite stickning på mig :)

LissenTo sa...

Har faktiskt också varit till blomaffären och köpt några blommor och genast blir det lite hemtrevligar hemma.

Ha en fin kväll. // Lissen