onsdag 26 oktober 2011

Konstig konst




17 kommentarer:

Vitsippan sa...

Hej Inger !

Tänk vad aj vi fick om vi kluddade på tapeterna när vi var små.Nu fick dessa avreagera sig ordentligt.

Fick vara med att riva ner tapeter i ett rum som skulle omtapetseras, vilken härlig känsla gå lös på det.

Kram Mi

Maria lundmark Hällsten sa...

Allt ligger i betraktarens ögon, klotter...eller graffitti som a
andra vill kalla det, kan vara vackert, men även konstigt.

Bitten sa...

Denna typ av moderna konst verkar inte passa i miljön riktigt.

Pialotta sa...

Underbart härlig konst som är konstig.. gillar skarpt.. undras tro var man kan se det verket? :)

Lasseivåmma sa...

Inte bara konstigt, skrämmande också. Vilket ruggigt ställe du varit på.
Ha en trevlig onsdag, här kommer regnet vilken sekund som helst.

Erik "Semlan" sa...

Verkligen en konstig utställningslokal kan jag tycka. ;-)
Någon typ av installation? Korgar (trasiga) och trasig säng, hm?!
Graffitin på väggarna tycker jag mest ser ut som kludd och kladd...
Men vad är det för metall som står där i hörnet?
Byggnaden verkar gammal, ska den rivas eller renoveras?
Tack för din kommentar, du är rätt ute. Nu har jag gjort ett inlägg om konstverket som förklarar. ;-)

Cecilia Artista sa...

Oj! Här verkar det vara övergivet och fullklottrat! Och visst är det konstigt även om jag inte skulle säga att det är konst utan just klotter. Men de som åstadkom det hela hade säkert kul!
Bra fångat!

Ingrid sa...

Klotter, graffiti, konst - ja vad ska man kalla det? Det är upp till betraktarens öga att avgöra.

Min konstiga konst är en affisch som jag köpte i Wien och det förställer det Hundertwasserhaus, som vi var och tittade på.

Marie sa...

Den som gjort detta konstverk valde verkligen en passande plats. Läckert!

LissenTo sa...

Men jag tycker färgerna passar så bra ihop med miljön, på det sättet blir det snyggt.

Och som du säger i rätt miljö och snyggt gjort, då är det konst.

För kludd, uppskattas inte.

Hoppas de går bra med datorn.

Ha en fin vecka. // Lissen

Birgitta - foto CHIP sa...

Inte tilltalar det min estetiska ådra - men absolut är det konstigt och säkert intressant att dyka djupare ner i :)

fröken Lindvall sa...

Vilket läckert rum med det råa uttrycket. Egentligen säkert fult enligt många, men det gör sig väldigt bra på bild. Snyggt jobbat!

Kerstin: sa...

Det där känns verkligen som konstig konst. Ibland (på rätt ställen) tycker jag att graffitti kan vara snyggt men här känns det som lite skrämmande.

Rimkogeren sa...

Superspændende - Dybt fascineret.

Bildgatan sa...

Ingen vacker grafik, mer klotter och funderar vad det är för konstigt som rör sig i huvudet när man bara vill klottra.

Nu kanske de här fick tillåtelse och då är det ju kul men om inte är det inte lika kul, men konstigt.

Anni sa...

men alltså, kladdet på väggen är väl ingen konst i mina ögon - konsten består i hur du lyckats presentera hela miljön - otroligt läckert!

tantmarit.se sa...

Konstig men ack så vanlig konst lite över allt.
Det är inte utan att man undrar var du har varit, eller är du kanske konstnären, hehe... ;-)