lördag 1 oktober 2011

Transportmedel på hjul #8

4U2:s fotoutmaning har temat på hjul den här veckan, och jag har valt att visa Vislanda gamla brandbil. Nu står den parkerad vid det övergivna stationshuset. Brandbil det är det fordon som jag först åkte i. När jag var tre år fick vi soteld i huset, varför brankåren kom. Nu var jag så nyfiken på brandbilarna att jag sa till min far att jag vill åka i en. Givetvis fick jag åka med ner till stora vägen. Den dagen var en stor lyckodag för mig som jag minns med välbehag än i dag. Den dagen föddes mitt bilintress. Nu skall jag se vad ni andra har för bidrag. 

9 kommentarer:

Ma sa...

Kul med en brandbil. Men det kan inte har varit en kul upplevelse för Dig att få soteld som barn. Jag har varit med om en gräsbrand som barn och det var inte kul alls. Ha en fin fortsättning på helgen...

Ezter sa...

Hej Inger! Jag har tittat på dina gamla foton..Ryd på Sturkö...där tillbringade jag mina barndomssomrar!
Och i Kronobergs län bor även jag...
Hälsningar Ezter, ägare till en mini-cykel!

4U2! sa...

Tänk att barn har en förmåga att se det roliga! Så mkt de kan vara med om ibland, är det gott om de slipper minnen som kan solka ner. Fint gammalt fordon du bjuder på!

Marit Johansson sa...

Jättefin!

Elisabeth sa...

Visst var de fina de gamla brandbilarna. Jag antar att du liksom vi hade borgarbrandkår. Då fanns det tid till det lilla extra. Ha dé!

Mona sa...

Så bra att det ändå blev ett positivt minne. Låter kul att få åka med i en brandbil.

ormbunke sa...

Vissa minnen sitter mer fast än andra. Fint fotat med trädet i förgrunden. Så snyggt du fixat bordet. Ha en bra fortsatt helg. Anita

Rimkogeren sa...

Brandbilerne kom susende,
væltede alle husene,
da de kom til Gammel Strand,
var der ingen ildebrand.

Skønt nostalgisk billede-

Pysselfarmor sa...

Tänk att brandbilen som egentligen bara kommer när det är "elände" är den bil som många barn drömmer om att få åka med i.....roligt att du fick göra det.

Copyrightskyddade bilder