lördag 1 oktober 2011

Ett viktigt tema - Rosa - en viktig gåva

Färgen rosa skall vi visa bilder på den här veckan då Rosa Bandet kampanjen börjar nu. Det är viktigt att stödja kampanjen. Många är de som drabbas varje år. Självklart bidrar jag med en eller ett par gåvor.
Bild ett: bordsdekoration med rosa anemoner.
Bild två är en gammaldags blomma som envist behåller fräschören. Vad den heter vet jag inte.
Bild tre: En rosa ensam utslagen ros som även den är ganska fräsch trots årstiden. De andra knopparna lär nog inte hinna blomma ut, men jag är förvånad att så många blommor fortfarande blommar så fint.
Tack Helena för att du tagit intiativ till Rosa.

20 kommentarer:

Pialotta sa...

Helt underbara bilder i rosa.. gillar alla dina tre bilder så mycket :)

Anni sa...

Väldigt vackert - hoppas att du får tips om vad tvåan heter, en sådan skulle jag också vilja ha!

LissenTo sa...

Vilken vacker bordsdekoration du har gjort, Inger.

Ha en skön söndag. // Kram Lissen

Anna smyger in.. sa...

Höstanemoner i en skål..elegant o väldigt vackert..mmm rosor..blommor man bara vill ha ner av.

cat sa...

Vackra blombilder alla tre, men favorit blir den sista.

Eva-Lena sa...

Härliga vackra rosa ting, önskar dig en fin dag!

Axart sa...

Vackert, vackert:)

AX

Jah Hollis sa...

Det var snygga bilder på det rosa temat. Gillar speciellt den sista.

Cecilia Artista sa...

Vacker rosa triss!
Mittenblomman vet jag inte heller vad den heter - men ack så vacker den är!

Monica o Jacob sa...

Vilken läcker rosa triss, bäst gillar jag den namnlösa blomman den är så fin.
Ha en bra söndag;-)))

Lena o Tommy sa...

jättevackra rosa bilder!

Paul Crnic sa...

Otroligt vacker triss.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Vi har också en sådan märklig höst med många blommor som fortfarande sitter kvar.

Jag gillar rosenknoppen, även om dess dagar är räknade....

Ha de bra.

Hasse A Norge

(Jag bor 150 km. nord från Oslo)

Pysselfarmor sa...

Så vacker bordsdekoration med anemonerna. Den andra bildens blomma känner jag igen och jag har namnet i bakhuvudet - får se om det kommer fram...rosen ljuvlig!

Barnens Hjältar sa...

Åh vad fint! Snyggt komponerat :-)

Ma sa...

Suverän Fototriss. Gillar Dina bilder...

Åke Blomqvist sa...

Härligt och vackert rosa tema :)

tantmarit.se sa...

SÅ vackert, och vilken otroligt hög "vill ha faktor" det är på blomman utan namn...

Kerstin: sa...

Underbara rosa blommor. Så snyggt med blomdekorationen på det vita bordet.

Birgitta - foto CHIP sa...

Den första bilden faller jag pladask för - otroligt vackert!!! Gillar din nya signatur med :)

Copyrightskyddade bilder