torsdag 13 oktober 2011

Tema fredag - Missar eller Missat



Då var det dags för tema fredag Carina sinneskattens fotokedja. Den här veckan skall vi visa missar eller missat, och jag väljer att visa en miss. Som vanligt blir det en stor miss eller flopp när jag skall fota fåglar. Jag har ännu inte lyckats. Jag vet, att man skall ha minst 300 mm objektiv för detta, och ändå ger jag mig inte. Här satt den här fina fågeln och bara väntade, och hur blev det?
Ja resultatet talar för sig själv, eller hur? Är det någon som kan se den? Näväl jag har bestämt mig, att det här var sista gången. Nästa gång skall jag ha ett 200 mm:s och se hur det blir för se ge mig det tror jag inte att jag gör för jag är envis som synden. En egenskap som jag både gillar och ogillar hos mig. En fin fotohelg utan missar önskar jag alla som här deltar.

15 kommentarer:

4U2! sa...

GILLAR BILDEN ÄNDÅ, PÅ SITT SÄTT!

Leena sa...

Den SYNS! Fast inte så jättebra :) Fåglar är jättesvåra och jag blir så impad av dem som lyckas. Men ibland blir ju bilden fin ändå, som din!

Ezter sa...

Jag ser den!!!

Kerstin: sa...

Men du missade ju inte tillfället till en jättefin naturbild! och fågeln syns ju i alla fall.... nästan....:=)))
Ha en skön helg och skam den som ger sej!

Pysselfarmor sa...

Jo jag ser den...men inte vilken filur det är. Jag är nog själv litet så där också - chansar fastän jag vet att det blir "bortåt-åppa-tok"!!

Ingrid sa...

Den finns ju där i alla fall, så helt har du ju inte missat!

En enormt vacker header har du!

Skaparglädje sa...

Visst ser jag fågeln.

Anneli - A'la Foto sa...

Jag tycker det är en fin komposition där fågeln blir en del i landskapet. inte en fågelbild per se men ändå en fågel i bilden! Du kan ju annars beskära bilden så du får fram fågeln tydligare!

Ha en skön helg!

Pennelina sa...

Jag såg den direkt :-D

Flott miss!

Kramar <3<3<3

Nett sa...

Jomenvisst ser jag den :)

Monica sa...

Ja nog ser jag fågeln alltid men det kan bero på att jag är så van vid sådana fågelbilder;-)
Snygg var den bilden, ha en skön helg;-)))

Lena o Tommy sa...

Jodå...det går allt att se fågeln även om det inte är jättetydligt.

Mariane sa...

Thihi.. Jeg KENDER det - jeg er lige så stædig - men det kommer nok.

Jo jeg kan se fuglen der sidder så statlig på sin sten og den kan lide at være fotomodel ;)

Det ER et meget flot billede

Erik "Semlan" sa...

Jag är inte heller så duktig på att fota fåglar. ;-)
Blev ett flott foto, även om fågeln, är det en lom(?), inte syns så bra på din bild.
Perfekt till temat. Jag tänkte lite i samma banor som du, jag valde inte kattspåret. ;-)

Jah Hollis sa...

Ja,var det fågeln som var målet, så var det ju något av en miss. Men bilden i sig är väl helt OK? :-)