onsdag 5 oktober 2011

Tidens tecken



22 kommentarer:

Ezter sa...

Fin tolkning!
Äpplena i mitt bidrag var fotade i en äppleodling, så vad som händer med dem vet jag inte :) Men mos gjorde jag häromdagen...
Jättefin header!

Erik "Semlan" sa...

Läckert foto på en gammal järnvägsbro. Ser snyggt ut med rosten på balkarna. :-)
Körs det tåg på den järnvägen fortfarande? I så fall kanske den behöver en strykning med färg... den är lite angripen av rost.
Bra tolkning av tidens tecken. :-)

EliogBella blogg sa...

Ja, rusten er tidens tecken. Er det en bro? Hadde ikke turd å gå over her, nei. Vakkert bilde.

Lena o Tommy sa...

Gammal och rostig bro...riktigt fint!

Marianne sa...

Rost kan vara så vackert, men bara på rätt ställe. Inte på bilen som någon annan skrev.

Fru Vallmo sa...

Rost är verkligen en tidstecken! Jättefin bild!

tantmarit.se sa...

Hmmm, börjar tro att du antingen jobbar vid eller bor nära en järnväg!? ;-)
Bron har åldrats snyggt i vilket fall!

Sivinden sa...

Et godt bilde på tidens tann - og nå synes jeg faktisk rust er fint:)

Mariane sa...

Man skulle tro at den bro kunne holde lidt endnu - Men det er ikke til at se om det er helt rusten - Flot flot billede :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Stemingsfullt bilde.
Her er en liten invitasjon:

Heisann!
Put on your walking shoes, bring with your camera or paper and pen and document what you see on October 9 and link to my blog!
More information: http://viltogvakkert.blogspot.com/2011/10/bloggers-sunday-walk.html

Join us ;:OD)
Comment on my post on Sunday, and I collect the links and make a new post on Monday!

4U2! sa...

Härlig bild!

Kerstin: sa...

Vilken charmig bro med all rost. Där syns det hur tidens tand har farit fram.

Vilken fin höstbild du har i headern!

Anne-Marie / Grandmother sa...

Tänk att rost kan vara så vackert! Jag tycker mycket om din dramatiska header.

Eva Trillian sa...

Gillar :-)

Bildgatan sa...

Den ser stadig ut trots att åren gått sedan den byggdes. En vacker miljö misstänker jag och rosten gör sig bra där.

LissenTo sa...

Sådär gammel dags bro, som jag känner igen sedan jag var liten.

Pysselfarmor sa...

Läcker bild med alla vinklar hit och dit och färgerna som harmoniserar med varandra!

min lilla bildgåta är nu löst av
4U2 - förvaring av cigarrer.

Annelie sa...

Rost visar oftast att det gått en lång tid, men inte här i Singapore.
Här rostar min gjutjärnsstekpanna "skeppshult" på bara några dagar om jag inte använder den.

Din bild är så vacker och tack för kommentaren hos mig!

Kicki sa...

Fin bild på en bro som många säkert trampat på:)

Åke Blomqvist sa...

Härlig tolkning! Lägg märke till att bron är nitad :)

Mona sa...

Ser ut som en gammal järnvägsbro. Vackert rostig av tidens tand.

Birgitta - foto CHIP sa...

Ja den bron har några år på nacken :)