torsdag 10 november 2011

Återbruk


Återbruk det gillar jag. Det är väldigt stimulerande och roligt att göra gammalt till nytt. Två gamla stolar fann jag på logen till torpet. Båda står i sovrummet. De är ommålade och omklädda samt var den ena ginglig så den fick limmas  ihop i ett ben. Den andra var i bättre skick. En gammal tavla som hade sett sina bästa dagar fick jag för några kronor, och den tog jag bort duken på och satte dit hönsnät, och satte upp min ängel på. Just det här med hönsnät och gamla tavlor är användbart. Mycket kan man hänga upp här. 

16 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Så snyggt du gjorde stolarna och fyndigt återbruk av tavelram.

Ezter sa...

Kreativt! Fint blev det!

Lasseivåmma sa...

Bra jobbat, speciellt fiffigt tycker jag hönsnätstavlan var. Det har jag aldrig sett förut, så den idén tar jag till mig...Tack.

Pennelina sa...

Jag är också häktad på gamla ting :-)

Fina bilder, som vanligt!

Kramar <3<3<3

sinneskatten sa...

Men visst är det en lisa för själen att göra nytt av gammalt.
Så snyggt du gjort.

Pialotta sa...

Så trevligt med det gamla.. så kan man möblera både gammalt och nytt.. det är värt att kolla noga i sina utrymmen vad som bjuds där :) Snygga de är :) Trevlig fredag o Tid till dig :)

Anni sa...

Ja tänk att det har jag ju förstått, att du gillar att renovera och fixa! Visst är det en annan känsla i gamla begagnade saker än i de nya!

Leena sa...

Så fina de blev! Tipset med hönsnät och gamla tavlor var bra, det blir ju något helt annat.

Mona sa...

Snyggt. Gillar din tavla extra mycket!

Gerda-Thyra sa...

Ja, återbruk är både kul och fint!

Lena o Tommy sa...

Jättevackra stolar!

Bitten sa...

Så fint det blev!

4U2 sa...

Fiffigt, speciellt med nätet!

Kerstin: sa...

Tänk så fina de blev!

Jah Hollis sa...

De återbruksinsatserna tycker jag du ska vara mycket nöjd med. Snyggt jobb.

Nett sa...

Så vackert det blev tillsammans med tavlan och stolarna :)