söndag 13 november 2011

Fototriss # 157 - Kvinnligt

Min portmonnä och cigarettändare som jag alltid använde när jag var ute och dansade eller var på fest på 80 talet.
Min mors brosch och örhänge från 1955. Jag minns än hur vacker hon var i dem. Hennes kolsvarta lockiga hår och så denna stasss.
 Glasögon ala 50 tal men inte mina. Jag hade dock sådana men utan krusiduller. Ödlan är min från 70 talet och den satt på min grå klänning. Det blev lite nostalgi på köpet.
Kvinnligt skall det vara den här veckan, och min inspiration är som bortblåst. Jag har lite svårt att göra något på kommando, men ändå vill jag delta för att jag kanske kan komma loss och få inspirationen tillbaka igen. Nåväl öppna tittskåpet fram med kameran och klick klick klick så var det klart. Men ack nu ser jag hur dammigt här var. Jaha då blir det att plocka ut allt och ta fram dammtrasan i veckan. Nu skall jag kolla in era andra bidrag och få lite inspiration.

22 kommentarer:

Ingalill sa...

Vackra bilder :)

Jan Helleberg sa...

Snyggt kvinnligt, fina bilder. :)

aw sa...

Fina och kvinnliga bilder ;)

Erik "Semlan" sa...

Jag tycker du löst veckans trisstema snyggt. :-)
Har du andras glasögon i vitrinskåpet?! Ödlan på stenen ser fin ut. Kul att du placerat broschen på en sten. ;-)
Det är kanske ingen vitrinskåp, när jag tänker lite mer på fotot? Du presenterar objekten snyggt.
Glitter och kvinnligt. :-)
Din mammas örhängen ser jättefina ut. Ihop med den matchande broschen tror jag säkert att hon var vacker i smyckena.
Tack för din kommentar hos mig. Vill bara lägga till att min mormor är sedan länge död. Damen på fotot är svärmor. :-) (Ja, du förstår, min dotter, så mamma till dottern, dvs min sambo och så hennes mamma.) Hon hänger med, som hon själv brukar uttrycka saken ibland. ;-)
Må så gott Inger. :-)

Lasseivåmma sa...

Snyggt och nostalgiskt.
Gillar speciellt "Dame Edna-glasögonen" som min mor hade liknande på bilder från väldigt länge sedan.

Sivinden sa...

Virkelig et flott utvalg av damete saker dette - en fin triss!

Maboe sa...

Virkelig kvinnelig!

Anitas Blogg - Malta sa...

Tycker mycket om nostalgi, tycker mycket om dina bilder. Sista bilden är underbar.

kaxi sa...

Vilken fantastiskt vacker triss! Verkligen kvinnligt. Men du kunde väl ha putsat brillorna först? :) (en yrkesskada - jag är optiker:)

Åke Blomqvist sa...

Fina bilder! Fint fångat av dina kära ägodelar! Kläder en kvinna :)

BP sa...

Tycker att din triss är väldigt inspirerad av härliga gamla saker som du minns med glädje. Din mammas örhängen är otroligt kvinnliga och vackra.

Artlover sa...

Bra bilder till omgångens tema i fototriss. Lite tantvarning men kvinnligt:-)

Pialotta sa...

Härligt kvinnligt i högsta grad :) Vilka dyrgripar du har :) Lite samma här, har för tillfället tappat inspirationen för alla de många fototemana.. får se om jag hittar den i morgon ;)
Ha de gott ..

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Wow, så glittrigt o elegant.

Janne sa...

Fina bilder, wow vilka glasögon lite amerikanskt sjuttiotal.

Barnens Hjältar sa...

Härliga bling bling bilder :-)

Pialotta sa...

Vilka glassögon.. riktigt smycke ju.. Visst minns jag ciggtändaren som man fyllde på.. riktigt kul att se din nostalgi i bilder.. men jag är som sagt inte mycket för glitter och glamour ;)
Nu fick jag ihop min triss ;) Ha de.. kram

ormbunke sa...

Tänk vad det ändrar sig med det som var pråligt eller strikt med smyckena. Allting går och kommer tillbaka så det är synd att göra sig av med dem.Glasögonen hade jag inte haft något emot. Ha de gott. Anita

Cici sa...

Ovanpå de vackra kvinnliga bilderna kommer din kanske typiskt kvinnliga kommentar om att dammtrasan måste fram.

Polargrevinnan sa...

Nostalgi - festlig kvinnlig triss.

Anni sa...

Vilka fantastiska glasögon! To Die For!

Underbar triss, så vacker!

Barnens Hjältar sa...

Tack, det var snällt sagt!