onsdag 2 november 2011

Onsdagstema # 81 - Fotobildning


Fotobildning det får jag genom att läsa fotoböcker, att fota ihop med min son som är en mycket duktig fotograf och att delta i fotokedjor där jag kan få ideer och inspiration till egna bilder. 
Dock publicerar jag inte alla i fotokedjor utan några gör jag tavlor av. 
Här har jag gjort något som jag sällan gör, och det är att leka med photoshop. I det lilla Ps Element är inte möjligheterna så stora, men de räcker gott till mig. 
Något som jag ser som fotobildning är att fota spontant och då tänker jag på att ta många bilder, och sedan sätta sig ner och titta igenom alla och finna ut ett slags tema till flera bilder som jag kan använda till att pryda väggarna med hemma eller göra något annat kul av dem.  
Nu skall jag kolla vad ni andra har för fotobildning.

6 kommentarer:

Beppan sa...

Läckert resultat av din lek i pS!

Lyckliga du som har en inspirerande fotokompis i din son!

Den bästa bildning man kan få i fotograferandets konst är ju att fota mycket och ofta. Sedan gäller det att slänga alla bilder som inte blev som man tänkt.....

ormbunke sa...

Din text tänkte jag helt och hållet plagiera.Utom dina fina bild förstås.Ha de gott. Anita

Elisabeth sa...

Fin tolkning. Jag kan instämma i att jag hämtar inspiration hos andra och lär på det sättet. Ha dé!

Pysselfarmor sa...

Så vacker bild på kulorna och fint beskrivet om fotobildning.Jag "brakar loss" många klick på samma motiv ur olika vinklar - det är skojigt att studera efteråt....

Pennelina sa...

Det enkla är oftast det bästa :-D Flott bild!

Jag har också tänkt på att sätta upp några bilder som jag känner extra mycket för.

Kramar från mig <3<3<3

Birgitta - foto CHIP sa...

Den bilden skulle jag absolut kunna tänka mig att ha på väggen!

Copyrightskyddade bilder