torsdag 15 december 2011

Kristianstad

 Kristianstad gillar jag, och jag har alltid undrat varför. Nu vet jag varför och det var trevligt. Jag har mina rötter här. I just denna vackra stad har många av mina förfäder varit kyrkoherdar, och till våren och sommaren kommer jag att åka hit och släktforska mera. Många och trevliga berättelser har jag redan fått av de nya släktingar jag har fått på grund av min släktforskning. Inte nog med detta för min son bor här, och han trivs som fisken i vattnet här och vill inte tillbaka till Småland. Nu är jag nyfiken på vad ni andra gillar.

10 kommentarer:

Ezter sa...

Jag gillar Österlen mest av allt!

Monica sa...

Blir lite avundsjuk på dej att släktforska måste vara riktigt roligt;-)
Ha en skön kväll;-)

Kerstins foto sa...

Låter spännande med släktforskning. Kristianstad har jag aldrig besökt men nu blir jag sugen efter det du berättat. :)
Ha en fin kväll.

Malys krok sa...

Det er spennende med slektsforsking!
Og skjønner godt at dette er et sted du liker! Takk for hilsen!
-Margit-

Pennelina sa...

Det är en fin stad :-D

Jag har mina rötter i Ungern, Nederländerna, Finland och Jämtland :-D

Kramar <3<3<3

Marit Johansson sa...

Så roligt att släktforska, spännande!

BP sa...

Ytterligare en Kristianstad-fan. Pialotta visar ju också bilder från sin hemstad och hon är lika gld/stolt över den som du.
Borde faktiskt åke dit någon gång, för staden verkar vara så himla sympatisk:-)
Toppen bild förresten!!!

EliogBella blogg sa...

Flott bilde og en vakker by. Har vært der for leenge siden.

Gärdsmygen sa...

Jag studerade i Kristianstad och trivdes mycket bra! Något konstigt tyckte jag som kommer från västkusten är att staden liksom stänger igen på sommaren. Synd på en så vacker stad och med en så vacker park som Tivoliparken.

Birgitta - foto CHIP sa...

Vad spännande Inger! Det är ju så kul att resa bakåt i tiden och fantisera om sina rötter. Snart ska jag ta tag i makens sida och då vet jag att jag också hamnar i K-stad :)
Tack för det fina julkortet - hoppas du och de dina får en riktigt skön julhelg Inger - kram

Copyrightskyddade bilder