fredag 20 januari 2012

Årstider

Sinneskatten vill att vi visar vilken årstid som vi tilltalas mest av.
Den årstid som tilltalar mig mest är den när syrenerna blommar.  Nu är det bara deppväder för mig även om dagarna blir lite ljusare. Jag har föga inspiration och lust att göra något. Jag vill tro, att det är naturens gång att man skall ligga lite lågt den här årstiden för att samla kraft inför den årstid som nu står på lur bakom knuten. Jag har trots allt haft flera härliga dagar tillsammans med min son som har varit på besök i småland. Vad kan vara finare än att umgås med sina barn? Lite trist är det allt när barnen flyttar från hemorten så man inte kan ses så ofta, men så är det och skall vara. Själv får jag tillfälle att besöka honom i skåne, vilket är ett fint och trevligt landskap som jag alltid har älskat. Nu skall jag lite pö om pö kika in på er andras bidrag för att se vilken årstid ni föredrar. 
En trevlig fredag önskar jag er och glöm inte att jag har en tävling om än så liten på min blogg. 



18 kommentarer:

Lasse i Vomma sa...

Oj, vad det sög till i magen, eja, vore vi där.

Skaparglädje sa...

Syrener förknippar jag med skolavslutning, den är så vacker för att inte tala om hur gott den doftar.
Kram!

Pialotta sa...

Syrenernas tid är ljuvlig :) Blickar framåt/bakåt ger en känsla som ingen kan ta ifrån en .. Både bra och dåliga .. men så är det. Kul du gillar mina inlägg om min stad (Sonens) .. visst är det så som du skriver.. saknad när ungarna flyttar från närheten av sig själv.. Så är det för mig oxså, men Everöd och Åhus ligger inte långt bort :) Ha de gott även om tiden gör att även jag ligger lågt just nu.

Beppan sa...

Mmmm..... kan känna doften - och höra humlesurret...
Så vackert! Och snart är vi där igen :-)

Mina fotostunder sa...

Den bästa tiden är när Syrenerna blommor...underbar bild!
Kram!

Erik Semlan sa...

Så vackert!
Syrener är verkligen något att längta efter. :-)
Vår och sommar känns väldigt bra.
Solen piggar upp mer när den också värmer kan jag tycka.
Vackra blommor piggar också upp.
Tack för din kommentar och trevlig helg till dig med. :-)

Ezter sa...

Håller med dig helt! Syrener är så vackra och de blommar i den bästa tiden!

Monica sa...

Syrener och försommar är ju helt ljuvligt har vita,röda o blå på tomten, härlig bild.
Ha en skön helg;-)))

Nett sa...

En alldeles underbar årstid, längtar så det värker i hela kroppen :)

Anni sa...

Syrentiden är så fylld av förväntningar - studenter, skolavslutningar, blomsterkransar ...

En härlig tid!

LottaM ..ღ sa...

Hägg och Syren förförelsens tid. Det är en fin tid och nu är jag på G med frösådd och annat som hör trädgården till.
Jo, håller med när barnen flyger ur boet så blir det tomt, men var stund har sin tid. Våra barn bor cirka 30 minuters väg från oss.

Värre var det då vi själva drog iväg på ett par år till USA. Det var hemskt, nu efteråt förstår jag att jag stängde dörren om mina känslor och saknaden efter dem. Plus att vårt första barnbarn var bara två månader och han var åtta månder nästa gång jag såg honom och våra barn.

Tack för kommentaren hos mig och önskar dig en fin weekend oxå.
Kram Lotta

judotter sa...

Lukten fladdrade förbi i hjärnan...

Anneli - A'la Foto sa...

Njae, nu måste jag protestera lite! Utmaningen var årstider, inte den årstid du tycker bäst om!

Men de flesta visar förmodligen sin favorit och jag förstår att sommaren är din! Syrener är fantastiskt vackra! Jag har lite svårt för doften men ljuvliga är de...och framför allt på bild!

Ha en skön helg!

llhertz sa...

I syrenernas tid och gullregnets månad. Skönhet med ett stänk vemod.

Lena o Tommy sa...

Det riktigt luktar sommar om den bilden!

SigridfraEnget sa...

Wow! Vilken vacker syren!

Åke Blomqvist sa...

Syrener som doftar så underbart och har en behaglig färg för ögat. Härligt att plocka in en bukett kring midsommartid. Vi har flertalet buskar/träd på vår gård, även några vita. Här i Söndra Norrland (Sundsvall) får vi uppleva riktig vinter, trotts bara 2 dm snö ännu, inatt kom det 5 cm till.

BP sa...

Bara jag tittar på din syrenbuske så känner jag doften som jag älskar. Ingen vår/sommar utan denna doft - både utomhus och i en vas på köksbordet!
Tack så hemskt mycket för din fina kommentar:-)