fredag 6 januari 2012

Framåt

Framåt vi gå för att möta det nya året. Jag skulle nästan vilja säga att det vilar lite magi över ett nytt år. Man funderar ibland vad det har i sitt sköte. Nu vill jag tro att det blir ett fint år för inte bara mig själv utan även för alla. Det  jag önskar är fred på jorden och frid för alla kvinnor och barn.
Bilden framåt får symbolisera den upplysta vägen som  leder till det okända som väntar bakom kröken.  Nyfikenheten får stillas för vi kan inte se längre än till kröken bakom den får vi önska oss det vi vill och försöka förverkliga det som ligger oss varmast om hjärtat. Det gamla året som här får symbolisera riset vid vägens kant kastas bort och nytt får gro och växa sig starkt under året som kommer.
Tema fredag hos Sinneskatten. Delta du också. Klicka här.
                  
  Kom ihåg att jag har en utlottning här på bloggen klicka dig dit och delta:



19 kommentarer:

iZac sa...

Mycket trevlig bild på en väg! Man undrar vad som finns bakom kurvan... :)

BP sa...

Ett mycket tänkvärt bidrag! Ja det gäller ju att titta framåt, det som har hänt bakåt är ju historia och kan inte ändras, eller hur!

Lasse i Vomma sa...

Härligt somrig väg, dit är vi på väg nu.
Staketen som du såg på min bild var ju inte för mig, utan för att hålla damen på bilden inom rimliga gränser.

Gärdsmygen sa...

Det första jag fastnade för var din domherre i headern!! Så fin! Har haft domherrar i trädgården idag men fick inte fotat dem. Har varit vid havet på fototur idag.
Ja din väg går framåt och det är väl tur att vi inte vet vad som döljer sej bakom kröken är nog rätt bra.

Skaparglädje sa...

Fin bild, nu får vi se framåt och visst är man lite nyfiken på vad som ska hända under 2012
Kram!

cat sa...

Åh vilken fin bild. Hoppas att 2012 blir ett bra år för oss alla :)

ormbunke sa...

Jag tror det är bäst att man inte vet vad som kommer efter kröken.Snyggt fotat. Ha de gott i helgen. Anita

Monica o Jacob sa...

Mysig bild och fin text, kanske lika bra att man inte kan se bakom kröken;-)
Ha en skön fredagkväll;-)

sinneskatten sa...

Och visst är det fint att vi kommer att möta mycket spännande bakom nästa krök.

Charlotta sa...

Din slingrande väg symboliserar temat på ett vackert sätt.

Pumita sa...

Gillar symboliken i din bild! Vill bara tillägga att jag inte vill slänga det gamla året ner i diket för det kom med värdefulla erfarenheter och lärdomar och många trevliga minnen men visst vill jag också blicka framåt. :)

llhertz sa...

Åh vilken harmonisk väg framåt med vackert ljus vid horisonten. Det finns något bra där bakom, där vägen kröker sig, det är jag alldeles alldeles säker på.

SigridfraEnget sa...

Underbar tolkning, och jag håller med om varje ord!

Bitten sa...

Härlig bild, och gott nytt år!

Pysselfarmor sa...

Året blir som en väg..ibland slingrig, ibland backe upp och backe ned...ibland en väldigt tvär kurva...ibland känns det som ett stopp....det gäller att navigera rätt bland valen man kan ta.

Fin bildtolkning av dig.

Anni sa...

Vet du vad jag gjorde när jag fick upp din bild? Jag tog instinktivt djupa andetag som om jag kunde känna vårluften!
Underbart!

Jah Hollis sa...

Jag instämmer gärna i det du skriver.
Fin bild du tagit för att illustrera det också.

Rohit Sareen sa...

fantastic composition...wat a lovely shot!

Cheers,
My Third Eye

Nett sa...

En alldeles underbar bild på framåt :)