tisdag 3 januari 2012

Nyår

 Min nyårsafton blev lugn och stillsam, vilket jag tycker är skönt. Numera är de stojiga och stora festernas tid förbi. Nu vill jag ha lugn och ro hemma med god mat och gott sällskap. Jag får erkänna, att vi tullade på champagnen redan till middagen. Den var god och den sista skvätten skålade vi i vid midnatt. Tv:s program med den klassiska ring klocka ring med J Malmsjö tittade vi på.
 Fyrverkerier köper jag inga av olika orsaker, men de här lyktorna tycker jag är fina så de köpte vi några stycken. Tur hade vi att vädret var torrt, varför de steg fint.

11 kommentarer:

Pialotta sa...

Nästan precis som hos oss :) Lugnt o stillsamt .. så skönt och precis som du skriver.. de stora festernas fest är förbi ;) Trevligt 2012 till dig oxså :)

ormbunke sa...

Här var det också lugnt och skönt utom vid 12-slaget då det small rätt bra utanför. Snyggt du fångat lyktan. Ha en bra fortsättning. Anita

Skaparglädje sa...

Jag vill också ha ett lugnt och skönt nyårsfirande. Och det fick vi.
Våra killar sköt upp sina raketer, mycket fint, fast hunden gillar det INTE.
Kram!

Kicki sa...

Hörde talas om de där lyktorna och bestämde mig för att nästa år ska vi ha sådana! Jag smuttade också på champagnen tidigare, varför spara allt till tolv då man ska gå och lägga sig;)

Monica sa...

Vad läckra dom är lyktorna, tysta och fina.
Här var det också lugnt sov faktiskt vid tolvslaget med öronen fulla av öronpropp;-)En skottberörd hund kröp upp vid sidan av mej, skönt att hon blev lugn av det.
Ha en bra dag;-)))

Gunvor sa...

Vackert! Jag gillar inte raketer o smällare! Såg ganska många såna där tysta fina som seglade fram så vackert däruppe.
God fortsättning på det nya året!

Artlover sa...

Oj, här har vi en rispapperslykta till:-) Här skulle du undvikit blixt. De ger så fint orange sken i mörkret. ;en det är svårt att ta dem på bild. Kanske skruva upp ISO för att fånga dess helhet av lyktorna. Men det är inte så bra alternativ det heller därför att bilderna kan bli brusiga.
God fortsättning på det nya året:-)

EliogBella blogg sa...

Høres ut som en fin feiring og flott lykt. Godt Nyttår.

LottaM ..ღ sa...

God fortsättning på nya året.
Vi gör så vi oxå, tar det lungt och äter lite gott. Inga storslagna fester numera. Här i vårt område tror jag varenda människa smällde av smällare, jag vägrade gå ut.
Kram Lotta

Carina sa...

Så vackra de är de där tysta fina ljuslyktorna!
God fortsättning!
Kramen.

3rumokmedkatter sa...

De där lyktorna har verkligen blivit populära. Där jag bor använder folk fortfarande de vanliga smäll-grejerna som skrämmer vettet ur folk och fä.