måndag 30 januari 2012

Fint i köket

Tulpaner är blommor att glädjas åt nu. Perfekt tid för dessa snabbväxande blommor. De växer så det knakar i vasen.  Jag har inte förrän jag började fotografera börjat tycka om tulpaner. De har varit tacksamma  fotomotiv för mig. Den här är min favorit just nu. Den växer inte alls utan den är fin hela tiden. Normalt gillar jag inte konstgjorda blommor, men just den här föll mig i smaken. På båda sidor om den är det ett värmeljus och när de är tända är det en vacker ljusstake. Den kommer från Cult som är ett märke som blivit en favorit hos mig i köket.
Ha en fin måndagsafton

4 kommentarer:

LissenTo sa...

Vilken bra bild, där man ser tulpanen liksom bakom hörnet.

Färgtonerna i dom två delarna, gör bilden till en tavla.

Längtar till Göteborg, men helgtripp till fjällen först.

Ha en fin vecka. // Kram Lissen

Helene sa...

Den tulpanen var fin !!
Jag gillar att fota orkideer, dom är så fina.
Tulpaner ger mig vår-känslor nu = ))
Fin blogg och ha en mysig tisdag.
Kram Helene.

LissenTo sa...

Hej Inger vad kul med nytt objektiv kommer nog att inspirera dej till fina foton.

Åh, nu har boken kommit, vad snabbt. Ska bläddra och kolla i helgen,när jag får tid, tack snälla.

Kram Lissen

Birgitta - foto CHIP sa...

Konstnärligt - mycket estetiskt tilltalande :)

Copyrightskyddade bilder