onsdag 4 januari 2012

Upplyst

 Temat är upplyst, och den enda bilden jag har som är ny är den som jag tog häromdagen med mobilkameran. Jag vill upplysa om att det var lite kyligt på morgonkvisten och härligt promenadväder till skillnad från dagens väder. Idag riskerar man att blåsa bort om man sticker näsan utanför dörren, varför det känns bäst att sitta inomhus och mysa idag. Jag undrar när de här små stormarna skall sluta, och jag undrar varför vi har så mycket storm nu för tiden. Ja mina teorier är många och kanske är det så att ingen egentligen riktigt vet varför. Jag är trots allt glad att det inte blåser som det gjorde 2005 när orkanen Gudrun drog in över  småland.
Klicka på loggan och kika in efter fler upplysta foton.
Ha en fin dag.

22 kommentarer:

Ezter sa...

Fint med solen som lyser! Den har kommit fram nu också, men det blåser ju så huset skakar!

Gerda-Thyra sa...

Fin och kylslagen men absolut upplyst bild!

Mormor sa...

Opplysningene om være og føreforhold var opplysende. Og bildet virker veldig opplyst av en vakker sol :-)

Ha en opplyst dag :-)

EliogBella blogg sa...

Kjempeflott sollyst bilde. Ja, det er mye vind for tiden.

Artlover sa...

Ännu står solen lågt över nejden:-) En passande bild till temat. Här är det dock grått och mulet. Men under jorden är det upplyst.

Pialotta sa...

Solsken genom äppelträdet, för det är det väl, är fint de.. Stormar som attan här oxså.. Inget väder jag ger mig ut bara för att bli upplyst om kort i kameran inte ;) Den där Emil är inte att lita på, men så klart var Gudrun värre.. ja hon var ju kvinna oxså ;) Ha de kalasgott inomhus :) Kram

Cecilia Artista sa...

Det måste vara jobbigt med alla stormar nu!
Men ack så skönt när solen strålar och lyser upp!

BP sa...

En morgonsol duger alldeles utmärkt för att lysa upp tillvaron:-)
Här har vi haft mindre blåst men fått hur mycket regn som helst. Klagar dock inte då jag hatar snö.
Tänkte du förresten på att gårdagens storm hette Emil. Ett så fint namn till en storm - grrrrr

Erik "Semlan" sa...

Trevligt att du har solen som lyser fint på morgonen. Din upplysning var finurlig tolkning.
Härligt foto. :-) Stod i tidningen att läsa att antalet stormar ökar. Så kraftig vind får vi kanske stå ut med... ;-)
Av solen har jag själv inte sett något idag, tyvärr. Så jag har annat upplyst. ;-)

Monica o Jacob sa...

Härligt med solstrålarna en lagom kylig morgon;-)upplyst och fint.

Nett sa...

Härliga solen som lyser upp, här lyser den med sin frånvaro. Ha en fin dag!

Magdalena sa...

Så vackert när solen tittar in mellan träden och lyser upp vardagen.

ormbunke sa...

Varenda liten solstråle är man glad åt som tittar fram. Ha de gott. Anita

Lasse i Vomma sa...

Snyggt med den låga solen in i kameran men svårt

Eva Trillian sa...

Vi behöver verkligen lite ljus! Vacker bild!

SigridfraEnget sa...

En jättefin solig bild där!

Pysselfarmor sa...

Vackert upplyst bild...

llhertz sa...

Så fint det är när bleka solstrålar lyser upp en frostnupen värld.

Anitas Blogg - Malta sa...

Tycker mycket om din bild. Vackert upplyst i en naturlig miljö som minner mig om Sverige. Undrar om jag börjar få hemlängtan efter 11 år på Malta ;-) På tal om vind är det likadant här. Tycker att det blåser mer nu är tidigare. Lilla Malta är ju ganska utsatt men med fördelen att stormarna snabbt kan dra iväg vidare över medelhavet och det blir stilla igen. Trevlig Helg !

Anki sa...

En vacker bild.

Yvonnes bärbara blogg sa...

Visst är det härligt att se solen! Man blir genast gladare och piggare.
Önskar dig en god fortsättning på det nya året!

Birgitta - foto CHIP sa...

Väderflickorna på TV upplyste om att det faktiskt inte var fler stormar nu fast man tycker det :)
Jag gillar inte alls blåst - fick låna makens yllemössa idag när vi korsade Donau :)