fredag 24 februari 2012

Dropp































Dropp är temat den här veckan.  Något dropp har jag inte funnit, men väl ett badkar med is i som har töat en  hel del. Ett härligt grönt emaljerat badkar ute på ängen. Dem som karet är avsett för såg jag inte ett spår av, för de står säkert inne i ladugården och har det varmt och skönt. 
Jag kallar det för dagsmeja när snön tinar på vårkanten, men kärt barn har många namn, och det är trevligt att få höra de olika benämningarna runt om i landet. Något roligt i samband med dropp har jag inte att komma med förutom att det droppar från min näsa fortfarande efter en vecka. Näsdropp kallar jag det, och nu är jag ganska trött på det, och hoppas att det slutar i dagarna. 

10 kommentarer:

BP sa...

Badkaret är riktigt läckert tycker jag, ovanligt på e äng. De flesta brukar ju vara tråkigt vita.
Å tur är väl att du hittade badkaret, annars hade du kanske varit tvungen att fota näsdroppen;-)
Svar: Tack för din fina kommentar. Jag är alltid rak och ärlig. Tyvärr råkar man då och då ut för att man sårar en människa, vilket är det sista jag vill. Men då är det ju bara att säga förlåt!

Monica o Jacob sa...

Härlig bild, hoppas näsdroppet försvinner snart inte roligt.
Ha en skön helg;-)

Lasse i Vomma sa...

Är badkaret fastlåst i staketet? Ja det kanske är många badkarstjuvar i din trakt. Skönt att förkylningen viker, för det är riktigt härligt ute. Håller just på med fotografering av tulpaner som jag köpte till frun, hon får dom när jag är klar, - dubbelanvändning.
Ha en mysig fredagkväll.

Erik Semlan sa...

Vilket kul foto på badkaren med isen som börjat tina så smått i solskenet. :-)
Säkert mycket uppskattat kar av ladugårdens inneboende när sommarvärmen väcker törsten hos kreaturen. ;-)
Verkar inte vara någon snö kvar! Kommer det ny snö så kanske den inte ligger kvar så länge?!
Tack för din kommentar.
Hoppas solen kan få ditt näsdropp att gå över. :-)

llhertz sa...

Jo men visst, i det karet kan man plaska fram fina droppar nu när isen håller på att tina.
Önskar dig god bättring snarast och en trevlig helg!

Skaparglädje sa...

Näsdropp låter inget vidare, hoppas du slipper det snart.
Härligt att det går mot våren ute.
Kram!

Marit Johansson sa...

Snart får dom komma ut och dricka ur sitt badkar, dom längtar nog efter våren lika mycket som jag!

sinneskatten sa...

Jag kan tänka mg att de som är där inne i ladugården börjar längta ut till det karet.

Erik Semlan sa...

Lustigt! Tyckte jag redan varit här och lämnat en kommentar.
Nåja, nu så.
Tydlig dagsmeja i det där badkaret.
Kul bidrag. :-)
Inte mycket vitt kvar, ser vårligt ut.
Tack för din kommentar, visst är det skönt med solen. :-)

Vittran sa...

Dagsmeja kallar vi det här också. Men just nu är den över. Alla snön har redan droppat bort. Fast isen på sjön är kvar.
En droppande näsa är inte kul.
Trevlig helg!!!

Copyrightskyddade bilder