söndag 12 februari 2012

Fototriss del 166: Så här ser det ut där jag är, del 14

Ingen sammanhängande triss idag utan en blandad kompott. Dagen har varit mulen ända fram till 15 tiden då solen behagade visa sig från bästa sidan, och då blev det en liten tur ut i skogen för att hämta björksly till min nya dörrkrans. Det är som bekant alla hjärtans dag den här veckan, och då tyckte jag att ett hjärta av björkris skulle se fint ut. Hur det blev får ni se en annan dag.


 På vägen till Trästen
 Bron under stambanan mellan Stockholm och Malmö går längs med vägen till Trästen.
Sist men inte minst fåglarna i trädgården i morse. De slogs om fröna. Vilket liv i plommonträdet! Är det någon som känner igen fåglarna. Själv är jag dålig på att känna igen fåglar, men jag tror att det är en bergfink till höger i bild.

27 kommentarer:

Rajson sa...

Din sista fågelbild är helt underbar!
Vilken aktivitet!

A World of Wines sa...

Viket fågelträd - fantastiskt!

Monica sa...

Härlig triss, bergfink och grönfink får jag det till. Bergfinkarna är ju så färggranna är dom hos dej nu är dom hos oss nästa månad;-)))
Ha en skön söndagkväll;-)))

Veronica sa...

Gillar din mittenbild!! Mycket kreativt =)

madelein - mamma till sex sa...

Fin triss, gillar särskilt sista bilden .-)

Cecilia Artista sa...

Så fint med ett björkrishjärta!
Din fågelbild är verkligen fin. Fåglarna lyser upp med sina sköna färger!

Lasse i Vomma sa...

Härligt att ni också fick del av dagens sol. Dina småfåglar var väl särdeles fina, oavsett vad dom heter.

Eva Trillian sa...

Vilken fin bild med alla fåglarna!

Erik Semlan sa...

Jag gillar också ditt fågelträd.
Härlig bild. :-)
Snödjupet syns fint på första bilden.
Smart och kul triss.
Tack för din kommentar. :-)
Det var härligt med solen hela dan.

Ingalill sa...

Åhhh! Så vacker den sista bilden är :)

Artlover sa...

Fin triss. Mittenbilden och sista bilden gillas. Det var visst sol överallt idag:-)

Anni sa...

Åh, du har helt andra fåglar hos dig än jag har hos mig! Bortsett från grönfinken då, kanske.

Ser fram emot att få se din björkriskrans!

BP sa...

Här fastnar jag utan tvekan på trean!!! Den är en absolut höjdare!!!
Kan inga fåglar jag heller, men Gärdsmygen är ornitolog, hon kan säker varenda en. Hoppas hon kommenterar hos dig och ger dig all info!

Kicki sa...

Du har också fåglar:) Fint! Jag visste inte heller vad mina var för fåglar förrän två fågelintresserade kom förbi!

LissenTo sa...

En utflykt till skogen så perfekt när man ska samla pysselmaterial.

Så härlig fågelbilden är, jag är också dålig på fåglar.

Om inte dottern skulle bi i Göteborg, så skulle det nog inte bli besök här ofta.

Ha en fin vecka. // Lissen

Hero sa...

En härlig dag har du haft, förstår jag. Så många fåglar du har på besök! Jag är inte heller så bra på fåglar, känner igen de vanligaste. ha en fin vecka1

Linnéa sa...

Fin triss, gillar den sista mest. Så vackra fåglar!

Anette sa...

Grönfink är väl den andra! Det är kul med fågelliv i trädgården och nu när det är lite snö så blir det ju gott om dom. Här kom solen också till slut och det droppade från taket! /Anette

llhertz sa...

Vackert vintrigt hos dig och vilken fin bild på fågelträdet och den spännande fågeln som andra har namngett. Den skulle jag gärna se här också.

Beppan sa...

Vintrigt = härligt... Ett extra plus för fågelbilden!

Pialotta sa...

Jag såg ju det på fajjan.. trodde du skulle lägga upp på dina konstverk, men de kommer kanske senare .. Fågelbilden är ju bara för fin.. tycker det är så svårt att ta på fåglar .. de vill gärna flyga sin kos innan fotot är taget.. Men du har lyckats så bra.. Mysbild nummer två oxså :)

Annie sa...

Gillar småfåglarna!

Bildgatan sa...

Visst är det härligt när solen visar sig mer och mer. Dina sista bild tycker jag verkligen är läcker.

Anitas Blogg - Malta sa...

Fin blandning av vinterbilder hur det ser ut hos dig. Tycker om ljuset i den första men sista bilden är för fin. Skickligt att lyckas fånga dem på bild. De få fåglar jag ser här omkring där jag bor är mest duvor och måsar. Småfåglarna är så kvicka men jag kan höra deras kvitter ibland ;-)

Me and my dark secrets sa...

Fåglarna blir favoritbilden.

Anita A sa...

Fina vinterbilder, den med fåglarna är fantastisk! Flera sorter också.

Jenny sa...

Fin triss!

Copyrightskyddade bilder