torsdag 9 februari 2012

I like # 27 - Shoes

Vad jag är förtjust i just nu kan jag inte utskilja, men jag kan däremot berätta att jag alltid har varit, och är fortfarande mycket förtjust i skor. Det är faktiskt min stora passion. Ja nu kanske ni ler i mjugg, men så är det och det skäms jag inte för. Det är härligt att få vara fåfäng, och med ålderns rätt kan jag tillåta mig nästan vad som helst. Visst är det underbart! Speciellt gillar jag röda skor, men inte vilken röd nyans som helst. Djupt rött skall det vara. De blommiga skorna älskar jag och använder mycket på sommaren. Det ger mig känslan av att promenera i en blomsteräng även om det är asfalt jag går på. Nu skall jag kika in hos er andra vad ni gillar för  något.

15 kommentarer:

Monica sa...

Snygga men jag kan inte gå i högklackat längre, skulle nog bryta fotleden efter några steg.
Ha det bra i kylan;-)

Mina fotostunder sa...

Så vackra skor!!
Ja visst är det härligt att få vara fåfäng och gå i högklackat ibland.

Lasse i Vomma sa...

Ja, du har rätt, man ska tillåta sig att vara lite nördig. Jag är dock inte inne på din skolinje, utan har kommit till att skorna får se ut hur som helst, bara dom är sköna och passar mina fötter.
Men dom var snygga dom där blommiga.

juanna sa...

Det är en fin bild.
Är den tråkiga typen vars fötter kräver fotriktiga dojer...
har inte haft högklackat sedan konfirmationen - o det är några år sen..

Linnea sa...

Fniss! Det är mycket man kan tillåta sig med ålderns rätt! Själv skulle jag kanske ha lite svårt att gå i dessa vackra ting!
Kul!

Erik Semlan sa...

Tror du är i gott sällskap.
Det verkar som många damer gillar skor. :-)
Vi män får bara en liten hörna i skoaffären, i övrigt fullt med damskor!
Det talar sitt tydliga språk. :-)
Angående röda skor, jag har själv ett par röda mockaskor! ;-)

Artlover sa...

Jaha, du samlar på dig sådant. Kul att se din skokollektion:-)

4U2 sa...

Jag önskar jag kunde gå i fina högklackade skor igen, visst är det fint med olika färger och utseenden!

Anitas Blogg - Malta sa...

Jag gillar också skor, snygga skor med höga klackar och med små detaljer, glitter eller färg. Dessvärre har mina alltför många impulsiva inköp av dessa härligheter fått stå på skohyllan då jag ännu inte insett att jag inte kan konsten att gå i dem ;-)

llhertz sa...

Underbara skor! Jag delar din skopassion helhjärtat, håll hårt i blomsterängarna, de väcker begär ;)

ormbunke sa...

Snygga skor som min svärdotter skulle ge vad som helst för. Själv har jag aldrig vant mig vid högklackat.Ha de gott. Anita

Anette sa...

Du är nog inte ensam om din förtjusning i skor. Jag känner flera i min närhet. Dock inte jag själv, mest för att jag har så eländiga fötter, så jag har svårt att hitta något som passar. Men visst är det fint med tjusiga skor. De där blommiga skulle jag gärna ha! /Anette

SigridfraEnget sa...

Va kul! En av mina vänner är också förtjust i skor; jag brukar säga att jag har samma förhållande till böcker som hon har till skor....

Marit Johansson sa...

Instämmer till 100% men tyvärr har jag köpstopp på skor... haha..

Birgitta - foto CHIP sa...

Åh vad häftigt! Jag vill också ha sådana blommiga skor!!
Visst är det kul med skor - I like!
kram