fredag 23 mars 2012

Myror hos mig


Den här veckan är det djur som skall förevigas på foto.  Jag väljer därför att visa ett foto på en myra för det är de som kommer in till mig just nu. De har vaknat ur sin skönhetssömn, och vill in i min hall. Där vill jag inte ha dem så jag har satt ut myrfällor. Nu vet jag att det inte hjälper till hundra procent, men det tar en del av dem. De brukar annars försvinna av sig själva efter en tid, men det är inte så trevligt att ha dem inomhus. Klicka HÄR och titta på fler djur.

15 kommentarer:

Lasse i Vomma sa...

Myror är väl också djur, snälla och trevliga för det mesta. Men såklart ska dom hålla sig utomhus.
Ha en mysig fredag nu.

Anneli - A'la Foto sa...

En rolig tolkning med en fin bild!

Ha en skön helg i solskenet!

Charlotta sa...

Nej inte är det trevligt att ha myrorna inomhus. Inte så bra i trädgården heller, de borde hålla sig i skogen - då skulle vi alla vara nöjda. :)
Fin bild fick du på myran i alla fall. :D

ormbunke sa...

Tråkigt när de kommer inomhus men det är likadant varje vår.Fint fångat på bild. Ha de gott i helgen. Anita

Annemor sa...

Har du maur? Inne? Hjelper maurfellen?
Noen kjæledyr skal man jo ha?
Godt bilde.
God fredag.

Kerstin: sa...

Ja dom där vill man verkligen inte ha in i huset. Hoppas att myrfällorna fungerar.

Hoppas att du får en skön helg!

Bildgatan sa...

Skön bild, men jag vill inte heller ha dem inomhus. Här i stan är det inget problem men ute på ön har vi haft alldeles för många av den varan.

Gillar verkligen ditt foto.

Birgitta - FOTO grafi sa...

Wow vilken fin macrobild Inger!!!
I like :)

Pysselfarmor sa...

Nä de är inte roliga att få in. Följ myrorna och se efter om de har hittat till något skåp/skafferi där det finns söta saker....

Mona sa...

Nej, såna krabater vill man inte ha inne. Den ser riktigt läskig ut.

Linnéa sa...

Myror är visserligen flitiga o nyttiga men det är inte några som man vill ha som husdjur innomhus. De kan faktiskt ställa till ordent-ligt. Kul att du kunde få en bild.

Pumita sa...

Inte så kul att ha som husdjur kanske men är det bara en så stör den inte nämnvärt. ;)

BP sa...

Nej det är inte trevligt att ha myror inomhus, men jag tittar med fascination på din bild: den myran är ju gymnast - den står ju på huvudet. Vilken bild!

Erik Semlan sa...

Det var ett läckert myrfoto. :-)
Helt klart bra om myrorna håller sig ute, där de ska vara.
Inte kul att få in dem. Hoppas du snart slipper dem inomhus!
Tack för din kommentar, kan nämna att min hund finns i Stockholm, inte Malmö. ;-)

Jah Hollis sa...

Det var det minsta djuret bland alla bidragen jag sett. Jag antar att de gärna håller sig inomhus innan det blivit varmare. Men det är inte lätt att bli av med dem.

Copyrightskyddade bilder