tisdag 20 mars 2012

Snabb

 Då var det dags för ett nytt tisdagstema. Snabb är temat, och jag har valt att bidra med den här bilden. Jag tycker allt som oftast att fåglar är snabba. Jag hinner inte med att fota dem för de är för snabba för mig. Än har jag inte lyckats fånga någon på bild som är lyckad. För just som jag trycker av lyfter de och en suddig bild blir min. Alltså håll till godo med min suddiga kaja som inte kunde vänta på mitt avtryckarfinger. Klicka på loggan och kika på fler snabba foton.


17 kommentarer:

Erik Semlan sa...

Smart tolkat!
Känner igen mina egna fotoförsök när jag läser din text!
Inte lätt fånga snabba fåglar. :-)
Tycker du lyckats riktigt bra, farten syns.

Lasse i Vomma sa...

Jag har samma prpblem som du med fåglarna.
Din kaja är ju uppträdd på en tråd, kul bild tycker jag.
Ha en bra vår, den kommer i morgon.

Carina sa...

En snabb flygare i farten!
Ha en fortsatt trevlig tisdag.
Kramen.

Monica o Jacob sa...

Bra bild bra mycket bättre än mina av fåglar i flykt;-)Har jagat hägerf-n vid havet i 4 år med kameran och bara fått en grå massa på bild;-(
Ha en bra dag;-)

Lena o Tommy sa...

Javisst är det svårt att hinna med att fota flygande fåglar och få bilden bra.

Asbjørg sa...

Skal du ta bilde av fugler,må du være rask!Men her har du truffet rett så bra!

Pialotta sa...

Flygfä är riktigt snabba, speciellt när man kommer med kameran, hi, hi.. men det blev en riktigt festlig bild :) Ha de..

Pialotta sa...

Ops, det blev visst fel på länken ..

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar og god uge til dig :-)
Fugleflugt - Flot fanget.

llhertz sa...

Ja men just precis så som du beskriver är det att fota de luriga flygarna :)
Din bild blev ändå väldigt fartfylld och målande, snyggt jobbat!

Marit Johansson sa...

Jag tycker också det är svårt att fånga fåglarna på bild, dom är snabba!

Pumita sa...

Det är en konst att fota fåglar och jag tycker att du lyckades bra. :)

Birgitta - FOTO grafi sa...

Precis så är det med fåglarna :) Men du lyckades fint här till temat :)

Bitten sa...

Du har lyckats bra med bilden. Fåglar är svåra att fånga, både i luften och på marken (och på muffins).

Pysselfarmor sa...

Snabbheten syns i din bild....nä det är inte lätt varken fåglar eller djur i fart/flykt...

krabban som jag fotograferat är ju snabb som en grisblink som vi säger norröver ;-)

Mona sa...

Inte lätt att fånga fåglar, men jag tycker du fångade kajan i en kul pose.

4U2 sa...

Men man ser att den är snabb! ;)