söndag 29 april 2012

Text i bild

Den här veckan är det text i bild som gäller
 Den här texten gillar jag. Fyndig text av butiken tycker jag. Jag blev lite full i skratt när jag såg den. Nämnas kan att jag inte har handlat där, men kläder det gillar jag precis som skor och väskor. Ja även smink gillar jag för det blir precis som pricken över i tycker jag. Lite fåfäng är jag allt och det är jag med ålderns rätt.
 En blocknyckel till Ford fann jag i verkstaden. Meka är jag inget vidare på, men rost det har jag slipat många gånger, men det gör jag inte numera.
 Det är mycket smidigt och snabbt att ta Öresundståget till södra Sverige. Det gör jag ibland.
En trevlig helg önskar

22 kommentarer:

Beppan sa...

kul triss! Gillar särskilt den första bilden - fyndigt :-)

BP sa...

Snygg och varierad triss. Ettan är så sant! Tvåan är min absoluta favo (älskar verktyg, varken jag klarar av att använda dom eller inte, åsså gillar jag ju rost...)
Å då jag aldrig sett hur Öresundståget ser ut, så tackar jag även för trean!

Ditt bidrag till Ordlös Lördag var jättefin... bortsett från snön;-)

Cecilia Artista sa...

Riktigt fyndig text på skyltfönstret!

Ha en skön valborgshelg!

Gärdsmygen sa...

Första bilden är fyndig men min favorit är Ford-nyckeln!!

Annemor sa...

Likte teksten på vinduet :-)
Flott triss.

http://www.starbear.no/mormor/2012/04/29/fototriss-175/

Monica o Jacob sa...

Hihi det var ett riktigt bra "ordspråk" och så sant, visst blir man lyckligare när man kan shoppa loss.
Bra triss/ha en skön valborg;-)

Per-Anders sa...

Bra bilder. Intressant text i översta bilden. Ska fundera ett tag på om jag håller med.

Hanna sa...

Kul ihop-plock av bilder till trissen. Bra självförtroende den butiken har ;0) Öresundståg har jag också åkt ett antal gånger, ingen höjdare... men bilden är fin :0)

LissenTo sa...

Finns en sanning att man kan köpa lite lycka. Har köpt ny kamera och det gör mej glad.

Kram och ha en trevlig valborg.
// Lissen

Stare Ström sa...

Jag är dålig på att shoppa och har drabbats av alldeles för många förseningar med Öresundstågen, men blocknyckeln gillar jag!
Glad helg!

llhertz sa...

Jo du jag gillar verkligen din triss-samling. Hela buketten. Och håller med. Fast rost har jag aldrig slipat själv, det gjorde maken medan han levde på alla våra gamla rishögar genom åren :)) Åsså älskar jag spårbunden trafik av alla de sorter, och sist men inte minst flärden ;)
Cool ny header!!!

Hero sa...

Gillar din triss! Texten i den första är ju bara så bra:) Och verktyg gör sig bra på bild, men jag använder dem inte så gärna. Men öresundtåget är bra...när det går som det ska.
Ha en fin Valborg i Karlshamn.

Linnéa sa...

Kul och varierad triss. Den första bilden med test är ju helt sanslös. Skrattade gott. Lite fåfängda får vi allt vara, bara vi inte blir så "galna" att vi förlorar oss! Gillade alla tre bilderna.
Hoppas du får en fin Valborgsmässo afton.

Kerstin: sa...

Snygg och varierande triss. Gillar verkligen ordspråket i början. Jag är ingen shoppingfantast men ett besök på Erikshjälpen varje lördag brukar göra mej lycklig. Där kan jag handla med gott samvete....

Pysselfarmor sa...

Det var olika texter i bild här...jag gillar nog bäst tåget...tycker om att resa....

4U2 sa...

En varierad och bra tolkning! Gillar också första bildens text :)

Artlover sa...

Varierad triss från dig. Jag gillade den första bäst.

Bitten sa...

Härliga bilder med variation.

Erik Semlan sa...

Gillar din blandning i trissen. Det var en rolig text på skyltfönstret, men jag är ju ingen shoppare så jag vet inte... ;-)
Tåget har jag använt några gånger, snyggt fångad text på vagnen. Favorit blir blocknyckeln från Ford, den har nog deltagit i en hel del bilmekande. :-)
Tack för din kommentar.

kaxi sa...

På något vis gillar jag tågbilden mycket. Kanske för vad den symboliserar. Första bilden är rolig. Även om jag aldrig förstått det där med att köpa och köpa...:)

veiken sa...

Jag gillar den första bilden.... och jag älskar att åka tåg!
Bra triss!

Jah Hollis sa...

Fina varianter. Öresundstågen åker jag med ofta, till och från Kristianstad där jag jobbar. Åkte hem med ett så sent som i dag.