onsdag 18 april 2012

Gamla slitna saker...


..har sin charm tycker jag, och därför gillar jag att fota slitet,gammalt och nött. Jag tänker oftast på historien bakom föremålen om hur de har använts, och vilka människorna är som har ägt dem. Den här veckan har jag funnit en gammal kärra som genast föll mig i smaken mest för att jag känner igen dem från när jag var barn.
Jag är även finalist i fotokedjan Fototriss och det gillar jag också. Nu får jag hålla tummarna att någon vill rösta på mitt bidrag. Klicka bara här.

I like # 36






11 kommentarer:

Annemor sa...

Slike ting bærer preg av "levd liv" og forteller en historie.
Nydelig.
Hilsen mormor på muren.

Marie sa...

Hej Inger, och grattis till finalplatsen till dig med. Nu får vi hålla tummarna :-)
Gammalt och nött ja, blir så himla fint på bild tycker jag. Och precis som du tänker jag på historien de bär på. Önskar dig en fin dag.

Monica sa...

Tycker också det är fascinerande med gamla ting;-)härlig gammal kärra;-)
Ha en bra dag;-)))

Erik Semlan sa...

Som jag skrev på annan plats, grattis till din finalplats i Fototrissen. Vacker triss. :-)
Den gamla kärran kan jag förstå att den ger "bra vibrationer". ;-)
Liknande görs väl inte längre, undrar varför? Just det där med historien bakom, tänker ibland lite åt samma håll.
Undrar var du fångade denna kärra, noterar den modernare skopan bakom, någon traktor typisk gul.
Spännande bild, härligt ljus.

Gärdsmygen sa...

Foto har verkligen sin charm också !

Beppan sa...

Gamla ting är verkligen intressanta! Väcker så många funderingar.

4U2 sa...

En fin bild du visar och du, grattis!

llhertz sa...

Grattis till finalplatsen!
Gillar din triss jättemycket.
Fin bild idag också :)

Marit Johansson sa...

Så kul att du tog en finalplats med trissen, jag har nu röstat på dig!

Linnéa sa...

Grattis till finalplats. Röstat så klart. Så snyggt du fångat det nötta på bilden. Gillar också gamla saker med patina!

SigridfraEnget sa...

Charmigt!

Copyrightskyddade bilder