lördag 19 maj 2012

Flickan och kråkan - en favorit

Det här är en låt som jag alltid har tyckt mycket om. På något sätt känner jag igen mig, och minns. Ja nu tänker ni säkert att hon börjar bli gammal och gaggig. MEN se så är det inte alls. Låten får mig att minnas min barndom och den jag var då. Jag var en hejare på att hitta skadade fåglar. De tog jag hem och tog hand om. Jag hade en låda som jag gjort i ordning som sjuksäng. Jag vårdade och matade dem med det som fåglar skall äta. Tack och lov var mamma förstående och lät mig hållas. Jag minns speciellt en gång, och då gällde det en fågel som hade fäst mig vid särskilt. Pappa kom en kväll till mig och sa att nu min flicka är det dags för den här att lämna oss. Den är frisk och du har botat den. Jag fick ta fågeln i händerna och tillsammans stod vi där pappa och jag och såg den flyga iväg pigg och kry. Flickan i sången kunde varit jag för spinkiga ben det hade jag och sprang omkring som ett yrväder gjorde jag med. Lite handlar det om mig som barn. Låten tycker jag han gör alldeles utmärkt, och jag gillade även originalet men den här är lite modernare och i fin tappning. 
En fin lördag önskar jag er alla.


3 kommentarer:

Kicki sa...

Den är ju så fin...låten...och Timbuktu framför den på ett så fint sätt! Så myckcet bättre är et så bra program som låter oss få lära känna artister på ett helt nytt sätt! Kram

LissenTo sa...

Tycker också att den här versionen blev väldigt bra.

Vilka fina minnen du har och fina föräldrar som lät dej hjälpa djuren och inse när det var dags att dom fick flyga iväg igen. Förstår att du gillar sången

Ha en fin vecka. // Lissen

Anonym sa...

Hej, vilken trevlig och välgjord blogg jag hamnade på, ska lägga den bland favoriterna !
Calle-Stropp

Copyrightskyddade bilder