torsdag 3 maj 2012

I like #39 - Karlshamnsresa


 På valborgsmässoafton fick vi ett hugskott och reste till Karlshamn för där har jag mina äldsta  "svenska" rötter. Jag hade nämligen aldrig varit där. En liten trevlig stad, och jag blev positivt överraskad av infarten till staden. Fotot är taget genom bilrutan, varför det inte är någon som helst kvalitet, men vad gör det.


Jag gillade också att jag fick min allra första svanbild i Karlshamn. Där fanns många svanar och de var hur närgångna som helst. Inga problem att fota dem inte. En varm, solig och härlig valborg fick jag i staden. Det blir ett återbesök alldeles snart för jag har inte mer än cirka sju mil dit. Då blir det mer av släktforskarresa. Nu är jag nyfiken på er andras bidrag. Några tittar jag på nu och resten senare under dagen.




10 kommentarer:

SigridfraEnget sa...

Spännande att hitta sina "rötter"!

Lena o Tommy sa...

Spännande att veta var släkten kommer ifrån. Väldigt vacker bild på svanen.

Beppan sa...

Det finns så många smultronställen att besöka. Särskilt trevligt om man har anknytning på något sätt till området.
:-)

Annemor sa...

Morsomt å se hvor røttene kommer fra. Og spennende også :-)
Endelig svanebilde. Gratulerer. Nydelig.
Ha en god dag, hilsen mormor på klagemuren

Monica o Jacob sa...

Härligt med en liten resa för att utforska sina rötter.
En riktigte läcker svanbild, visst är det underbart att komma dom nära.
Ha det bra;-)))

Ezter sa...

Karlshamn är en vacker stad!

Maboe sa...

Nydelig svanebilde!

Artlover sa...

Ja, det var något verkligen att gilla. Nu är mitt bidrag uppe med nytagna bilder från Kungsan:-)

LissenTo sa...

Vad trevligt med släktforskning, en vän till mej har hittat nya släktingar.

Ha en fin helg. // Lissen

Marit Johansson sa...

Vilken spännande resa!

Copyrightskyddade bilder