torsdag 28 juni 2012

I like # 47 - Många saker

Den här veckan gillar jag mycket.


Jag gillar ungdomar. Tänk så många fina duktiga ungdomar vi har. De skall vi vara rädda om. Utanför ICA sitter de flitiga flickorna och säljer jordgubbar dag ut och dag in. Vilket tålamod de har, och de är mycket trevliga och artiga. Jag gillar också jordgubbar, och äter så mycket jag kan just nu. Jag är rädd att säsongen inte blir så lång i år.

 Jag gillar även personalen i ICA affären i byn. De är alltid glada och positiva. Förutom detta är de hjälpsamma och tar hem varor som de inte alltid har i lager. Det skall de ha kredit för.
Sist men inte minst gillar jag värdshuset. Det ser inte mycket ut för världen utanpå, men vad gör det när maten smakar himmelskt för det mesta. Ibland går vi dit och äter när min fantasi tryter, och det har den gjort länge nu. De nya ägarna är mycket trevliga och serviceminded.
Nu skall jag kika in till er andra och kolla vad ni gillar idag.



Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

10 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Härligt att ha så mycket att gilla;-)
Ha en skön kväll:-)

Marit Johansson sa...

Ja det gäller att passa på att äta jordgubbar den här tiden, det är ju så gott!

Min fotogen sa...

Är i Finland just nu, sena jordgubbar här.. men om en vecka...i .Gbg då blir det jordgubbar!!
Härliga bilder!

Pialotta sa...

Ja du gillar jordgubbsflickan du o jordgubbar... köpte ett par liter idag på torget.. riktigt goda är de nu. Härligt att du gillar mycket idag... här blev det bara en endaste bild denna dag ... men ös i Pias garage i sällskap med Lotta i släptåg, ha, ha :)

BP sa...

En annorlunda triss ur din vardag. Du visar saker om man lätt kan ta för givet, men du uppmärksammar dom och ger kred! Bra Anemonen!
Å du, restauranger/värdshus som ser mindre pampiga ut har ofta den bästa maten. Det gäller både i Sverige och utomlands.

Malys krok sa...

Så fint at de finnes! Den søte, flinke jenta må en virkelig like!Fint at du også nevner de nye eierne av butikken! -Margit-

Hage og Foto entusiast sa...

Ja her har du et viktig og godt poeng. Tålmodigheten ungdommen har er unik. Et fint blogginnlegg,som belyser dette :DD Herlig med jorbær da. Da er det virkelig sommer.

Bitten sa...

En härlig blandning!

SigridfraEnget sa...

Vilket härligt och positivt inlägg!

Annemor sa...

Spennvidde i dine "liker" som jeg liker.
Jordbær og flinke unge, OG spise ute :-)
Ha en vakker dag.
Mormor på muren