tisdag 5 juni 2012

Saknad


 Karlskrona
 Rapsfält i Skåne
Vy över Kristianstad där sonen bor.
Jag saknar många saker.  Det kan var mer eller mindre betydelsefulla saker. Till de mer betydelsefulla  jag saknar är mina föräldrar som jag ganska nyligen mist. Det är det tyngsta för mig just nu. Tänk så konstigt det är med sorg. Det sitter i ganska länge, och det där med ett sorgeår ja det har inte räckt för mig.  
Sedan saknar jag min son som flyttat från bygden. Inte det lättaste heller för en mor när barnen flyger ut. Nu är det så att det är helt normal, men saknaden är ändå stor, och jag önskar honom det bästa. Jag saknar havet utanför Karlskrona där jag tillbringade mina barndoms somrar. De var ljuvliga. 

Till de mera triviala sakerna hör att jag saknar min gamla reservoarpenna. Den gick sönder för lite sedan. Kanske köper jag en ny för jag tycker verkligen om att skriva med en sådan. De skånska rapsfälten är också något jag saknar, men jag har bilder på dem, och kan njuta av fotona. Ja nu vet ni vad jag saknar och nu är jag nyfiken på vad ni andra saknar.

9 kommentarer:

Carina sa...

Det finns mycket man saknar, stort som smått...
Vackra ord och vackra foton!
Ha en skön tisdag.
Kraemn.

Annemor sa...

Savnet av sine kjære bærer man med seg, alltid. Sønnen kommer og går, (om det ikke er noe brudd) så han vil du nok på et vis savne mindre i hverdagen.
Fyllepenner er kjekke, kan erstattes med en ny og utsikter bærer man med seg på ulikt sett, både på bilder og i hjertet.
Ha en flott dag :-)
Mormor på klagemuren

Hanna sa...

Saknad visar att det finns saker som betyder mycket för oss, vad vore vi utan det...

Pumita sa...

Gula rapsfält är bland det vackraste som finns i den svenska sommaren. Saknar också.

Pialotta sa...

Jag förstår dig så väl. Jag saknade min son bara han flyttade några få mil till annan ort.. man har liksom vant sig att ha honom nära.. likadant med min dotter.. Fast inte varken Everöd eller Åhus är långt så vet du, har man ingen bil hemma eller ens körkort så är det genast lite jobbigare, men vi ses ju ganska så ofta ändå. Förstår din saknad efter föräldrarna.. nu är det ju du som är den äldsta i generationerna .. Tycker det känns lite märkligt när man nyss inte var i närheten.. men allt har sin gång, det är livet. Fina bilder till din saknad :) Kram

Gärdsmygen sa...

Ja att mista dem som stått en nära är tufft. Har nyss mist min pappa.
Saknaden av ett utflyttat barn inbillar jag mej kan vara en härlig saknad. Måste vara jättekul att ses sedan! För mej blir detta verklighet till hösten så jag får väl återkomma då med hur det känns :)

Lena och Tommy sa...

Ja visst finns det massor att sakna, men saknaden efter de sina är väl alltid störst. Superfina bilder!

Pysselfarmor sa...

Förstår din saknad av dina föräldrar. Saknaden avtar, men den finns där. Min mor gick bort för 23 år sedan och jag saknar henne allt emellanåt. Platser med kära minnen betyder också mycket....

Det var längesedan jag skrev med reservoarpenna! Det blir så snyggt med en sådan - tror jag måste köpa en!

Hero sa...

Find bilder till din saknad. På din första bild syns något jag saknar.. mitt drömhus. Vitt med rött tak lite framför fören:)
Att sakna sina föräldrar är inte lätt. är själv mitt i detta då min mamma gick bort för några månader sen.
och även om man vet att barnen kommer att flytta iväg är saknaden enorm när man inte kan ses så ofta man vill. kram

Copyrightskyddade bilder