torsdag 28 juni 2012

Semester

Semester det är något man längtar till oavsett om man är pensionär eller arbetande, tror jag. För min del kommer semestern att förläggas till Gotland i år, och den veckan ser jag verkligen fram emot. Jag har aldrig varit där, men läst mycket om ön. Nya spännande fotomiljöer och många hantverkare lär finnas där, varför det är bäst att ta med en rejäl semesterkassa:-) Bilden är inte hämtad från Gotland utan är tagen utanför Kivik i mitt kära skåneland. 
Trevlig helg.

16 kommentarer:

kleppanrova sa...

Å dette så herlig ut, men vi må få litt mere varme!
Ha en god foto - ferie!
Ingun

SoF sa...

Åhh lyckost dig som skall åka till Gotland.

Vi spenderade 10 dagar där för ca: 15 år sedan, och det var helt magiskt!

Utforskade hela ön från norr till söder, öst till väst och hade solskensväder. Minimalt med andra turister, eftersom sommaren precis hade startat när vi var där.

Minnen för livet!

Jag hoppas att du får en lika fin vistelse/SoF

Artlover sa...

Ja, man behöver ta semester ibland. Jaha Gotland next:-) Passa på att besöka Fårö, med kameran då.

Leena sa...

Gotland låter härligt, jag har inte varit där heller men någon gång ska det bli! Inte i år dock ...
Hoppas din Gotlandsresa blir en riktigt skön upplevelse och att vi får se många fina bilder därifrån!

Monica o Jacob sa...

En rejäl semesterkassa sitter ju inte fel, har heller aldrig varit på Gotland kanske dags att ta sej en tur.
Ha en skön helg;-)

Jess sa...

Ja, nog längtar man till semestern nu! Tre dagar kvar att jobba!

Anneli - A'la Foto sa...

Vacker bild!

Ha en skön helg!

Annemor sa...

Flott med stenene. Sa en steinglad mormor på muren
God helg.

Erik Semlan sa...

Härligt!
En lugn, vacker strandbild. :-)
Spännande med din semesterresa till Gotland. Där kommer du säkert att hitta många fina fotomotiv.
Din strandbild från Skåne påminner lite om stranden norr om Visby havsbad tycker jag.
Tack för din kommentar. :-)

Nett sa...

Gotland är inget dumt ställe att ha semester på :)

Stare Ström sa...

Ha det så trevligt på Gotland! Där är också fint!

Bildgatan sa...

Har inte heller varit på Gotland (inte heller i ditt eget Skåneland) och är säker på att du kanske måste ta med dig en extra disk. =)

Fast det räcker med din bild för att känna att nu är det ... sommar och semester.

ormbunke sa...

Kan absolut rekommenderas. Härlig strandbild.Ha de gott i helgen.

llhertz sa...

Så du är också på väg mot Gotland denna härliga ö :) men Kivikstrakten är minst lika skön som din helt underbara semesterbild visar!

Ezter sa...

De stenarna har jag fotograferat många gånger... Varje sommar :)

sinneskatten sa...

Gotland fanns med som ett alternativ, men Skåne fick det bli i år!